AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
836

BLINKERS HJÄLP

Har en fråga om någon vet hur man ska koppla. jag vill att mina blinkers ska lysa hela tiden på en E36 och sen när jag svänger och vill blinka så börjar det automatiskt att blinka och sen när det blinkat klart ska dem fortsätta att lysa som vanligt. behöver jag köpa relä ? Eller kan man bara koppla ? Tack på förhand.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Ett alternativ är att borra och sätta in en 5w p-ljuslampa i blinkersen och koppla denna på parkeringsljuset. Ger samma effekt och borde vara klart enklast/billigast. Finns boxar som kan fixa denna funkrtion till blinkersen. Hade det på en E34:a. Har beställt lamphållare för tvåpolig lampa till E39:an (USA-modell) på BMW och ska koppla den ena till p-ljuset för att uppnå den önskade funktionen.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag tycker det är snyggt med "USA" ljus fram, men tyvärr tycker inte länsman det, så jag har alltid fått ta bort det igen.

BMW CS #5206
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Synd att inte länsman har viktigare saker för sig. Trodde att polisen hade personalbrist. Gäller tydligen inte en viss underavdelning inom trafikpolisen, menigslöshetsroteln, som har till uppgift att göra livet surt för bilintresserade och bötfälla för struntsaker istället för de enligt den allmäna opinionen "viktiga" trafikproblemen som exempelvis rattfylleri, tok-körningar vid skolor och rödljusanalfabeter. Orndningsmakten å sin sida förefaller tro att det viktigstae polisiära arbetet inom trafiksäkerhet är att stävja usa-ljus, dimljus, solfilmade framrutor och häftigt motorljud.

Oj, j*vlar vad tråden spåade ur nu men när jag skrivit så mycket måste jag ju bara posta det! Ursäkta mig för trådsabberiet, men christer, du hällde vatten på min kvarn :)))
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
det går inte att kolla eller ev. skaffa samma saker som volvo har på deras nyare modeller?.. Då deras blinkers lyser konstant, men blinkar när man slår på blinkersen..

Tror att de har sådant på nyare v40 och v70

MVH
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
BMW_M3_POWER >> Det går att koppla en extra jord, eller om det är plus på sidoblinkersen så att de lyser hela tiden. Vet dock inte exakt hur man gör, men du behöver inte borra in nån extra lampa iallafall, så mycket vet jag!

// Erik

----
No real power -just KCR :)
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Är det blinkern fram du vill skall lysa svagt på parkeringsljus, eller är det blinkern som sitter på sidan av framskärmen.

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.