|
|
|
|---|---|
|
Tråg packningen brast när bilen stog still. Jag har bytt packning, filter och fyllt på 3 liter olja. Nu tar inte lådan när jag ska iväg tex vid röd ljus den behöver lite varv för att få i växeln. Inte alltid men i bland. Vad kan problemet vara. För lite olja? Tacksam för tips | |
| ingen som har något svar på detta? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du bör nog kolla nivå nogrannare , verkar som det skulle fattas olja på din beskrivning. ///MVH Hasso Länk |
|
Hej det finns ett tillsatsmedel som du kan hälla i växellådan. Du kan ringa mig på 0730 433059 så kan du få veta mera. mvh ove |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mirakelmedel lagar ingen defekt automat och undanbedes, Går lika bra att ringa Joe Labero i stället. ///MVH Hasso Länk |
mange540 |
Håller med Hasso! Kolla nivån! |
|
Drängen. Helt säkert som hasso säger, förlite olja i lådan. Råkade ut för exakt samma sak får ett par veckor sedan. En dryg liter extra så var saken biff igen. Hoppas det fixar sig. Nära bankar ingen bäver! |
|
| det fixade sig.. Jo det var för lite olja i den.. Det skulle va runt 5 liter när man hade bytt filtret.. Nu går den som den ska.. Tackar för all svar.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.