|
|
|
|---|---|
|
Vad kostar en utbyteslåda tii 540? Hur byter man lamellhus? Vad är skillnaden i symptom mellan plastkuleproblemet och sprucket lamellhus? Tacksam för alla svar | |
| Enligt "Automatlådor KB" i Södertälje kostar en utbyteslåda till en E34/540 upp emot 40000kr. Nämnda firma renoverade min låda för 15000kr förra sommaren. Resultatet blev kanonbra. | |
| oooooHHH f***n. man blir mörkrädd. jag trodde det skulle bli billigare med utbyteslåda om lamellhuset spruckit. Har inte fått problemet än men förbereder mig på det värsta. Ska till 99% köpa en 540 i helgen som ej har renoverad låda och gått 20500. den funkar perfekt nu men det lär ju bara vissla till om/när lamellhuset går åt pipan. | |
|
Finns ett utmärkt mektips på forumet .Länk Börja med att plocka ner tråget är det rent o fint där så är det oftast inga problem med lamellhuset.Ang plstkulor så byt gärna innan problemen kommer.När jag fixade min så satt jag en hel dag o kollade hur systemet fungerade,och kom fram till att det är kulorna som till största delen är direkt orsak till spräckta lamellhus.Så var ni än gör om lådan börjar spöka,KÖR INTE utan fixa först.Annars kommer det bli dyrare än man räknat med. Mvh/Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.