|
|
|
|---|---|
|
Hallå, Är det någon som vet om det är någon skillnad i förbrukning om man använder steptronic i stället för automaten i stadskörning. Skulle vara roligt att höra hur och vid vilka tillfällen ni går över till Steptronic. | |
|
Steptronic?!&! Vad skall man med det till?? Sportläget duger fint 99,99% av gångerna.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Christeen: Just fan.. hade glömt att jag har steptronic. Det säger kanske hur mycket jag använder den. :) Som Gasar-Magnus säger så funkar sportläget alldeles ypperligt. BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Jag har provat att köra med steptronic i stan ibland, men tyvär så hinner man tröttna innan det syns på förbrukningen. Förmodligen går det att pressa ner förbrukningen något då man kan välja växlar med bra balans mellan varv och vrid. Frågan blir hur mycket bättre man kan göra detta jämfört med att låta lådan sköta sig själv. Mest använder jag Step de gånger då lådan tvekar att växla upp i motlut eller efter lite gasande. |
|
|
Har inte automatlådorna ett litet fint styrprogram som alltid väljer bästa växel efter en massa olika faktorer? Kan inte tänka mig att man skulle spara någon soppa på att välja växel själv. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Som vanligt väl talat av Magnus,steptronic en gimmickpryl som alla verkade vilja ha i slutet av 90-talet men ingen använder sig av,jo första veckan var det jättekul. | |
| Enda gångerna jag använder Steptronicen är när man ligger och kryper fram i en riktig långsam kö, annars står den nog i automatläge. | |
| Kan vara bra när man vill förbereda en riktigt imponerande omkörning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.