|
|
|
|---|---|
| Helt plötsligt slutade min bränslepump gå häromdagen, har ännu bara hunnit kontrollera säkringen, som var hel men bytte ändå, och plus och minus till själva pumpen, kablarna är hela så långt man ser iaf. Har inte mätt om jag får spänning fram till pumpen än. Bränslerelät? Vart sitter det? Hittar inget i säkringsboxen i motorutrymmet.. Hjälp mig.. :) | |
|
Bränslepumpsreläet sitter ju på sidan av säkringshållaren under huven, svart ,ganska stort om jag inte missminner mig nu på mina f.d. 528:or :) Mvh Janne. |
|
| ok! Nån som vet exakt vilket det är? Finns tre på ena sidan och ett på andra... | |
|
Satt högst upp på vänster sida om säkringshållaren,sett stående från kylar'n s.a.s. Jag hade dock bara detta enda relä på sidan om säkringshållaren vad jag kommer ihåg.. Mvh Janne. |
|
| alltså framifrån sett? | |
|
Ja.... Mvh Janne. |
|
rsarits |
Det är ganska vanligt med spruckna lödningar på kretskortet i pumprelät, öppna försiktigt och kolla alla lödningar. Relät är ganska dyrt att köpa nytt, så det lönar sig att laga. |
|
Hej! Hade samma fel på min 528. Jag tog en skruvmeijsel och slog med skallen ett par gånger på reläna och sen fungerade bilen nån månad innan det bråkade igen. Pröva bara knacka lite på dem, så ser du ifall det är ett relä. Tror Bmw tar ca 700:- för ett nytt. Du kan ju också pröva att laga ditt eget ifall du har en kunskapen. Med vänlig hälsning Magnus Lindberg Finns det andra bilar än BMW!? |
|
| Jag gjorde precis som någon sa.. knackade lite på relät, sen gick den. :) tack... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.