AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.707

Hur vet man om en billackerare är ok?

Hej,
Det finns ju massvis med billackerare, hur vet man om en billackerare är ok? Finns det sådana som man verkligen ska passa sig för?

Någon som vet om det finns det någon branschorganisation eller liknande?

David
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Du bor i stockholms län enl din profil, jag kan varmt rekomendera en kollega till mig, RM.s bilservice i Danderyd eller Söderberg Karosslackering i Norrtälje.
Di
74
Divan
E36 Coupe -92
fixar han svart ?

//Divan
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
De flesta lackerare brukar lacka alla kulörer även svart.

///MVH Hasso
Länk
Hasso: :)
Ja tänkte precis samma sak. jobbigt med lackerare som bara lackar en kulör!

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Di
74
Divan
E36 Coupe -92
jag menar Svart inte kulören svart =)

e i behov av att fixa massa små rostskador på min bil och tycker det e dumt att bara lacka om ala små delar lika bra att slipa o blästra allt o lämna in den för helalckering då ser ju hela bilen ny o fräsch ut

//Divan
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Tror inte nån lackerare skulle uppskatta att det skrevs här om att han gärna lackade "svart".

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Di
74
Divan
E36 Coupe -92
nej men min emejl finns ju dem spm läser kan ju mejla ett emjl till mig och så får ingen annan här reda på det så enkelt enkal pengar för honom och snyg bil för mig

//Divan
Divan:
Rent hypotetiskt skulle du kunnat dra ett mail till "jocke7718" utan att skriva tre inlägg i denna tråd:)
Rekommenderar dig att hitta en billackerare som har gott rykte snarare än en billig, annars kan lackeringen/omlackningen förlora sitt syfte.

Mvh,
/Wille
Lacka bilen på samma ställe som din lokala BMW återförsäljare. Ingen garanti för att det blir 100%, men antagligen det bästa som går att uppbringa. Fast det är nog inte så billiga och antagligen så lackar dom bara Alpinvitt. ;)
bustorp
Daveke eller Divan eller vem du nu är:
En riktigt duktig lackerare kör inget svart. Är han tillräckligt duktig så är hans orderbok full med vita jobb.

"Ödmjukhet inför kunskapen"
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Håller med ovanstående talare (bustorp),
det ringer folk lite då och då som frågar efter prisuppgifter på telefon, och vad det kostar om det är "svart".
Jag blir nästan förbannad vid såna tillfällen, jag startade inte mit företag för att lacka svart jämt, jag vill ju ha ett företag som går bra på papperet och man kan ta ut en bra lön.
Jag lackerar åt Mercedes hela dagarna och har full orderbok.
Hur som helst ringer man inte en helt främmande person och frågar om ett svartpris....
Jocke7718: Helt rätt att man INTE ska fråga efter "svart" pris det första man gör...Det bästa är att åka till lackeraren visa upp bilen o få ett "exakt" pris...
När jag lacka om min bil visa jag upp den för ett flertal lackerare, en del titta på bilen o sa sedan "mellan 30-35" medan andra sa att de inte åtog sig annat än försäkringsjobb o ville INTE lägga en "hellack"...Till slut hitta jag en kille med humana priser, fick även kvitto på lackeringen.Sen om han bokförde summan eller ej vet ja ej men det kvittar för mig då jag fick "kvitto".
För övrigt är det lätt att hitta firmor som är villiga att lacka "svart" 3 av de 5 firmor jag frågade kunde göra det, det ända de släppte på priset var "momsen", nån lite till om jag ej missminner mig...

Tack för många inlägg.

Bilen är nu omlackad sedan länge, jag gjorde det på Citybil Skadecenter på Kungsholmen i Stockholm. Bilen var svart men jobbet var vitt.. Resultatet blev helt ok.

Daveke
Di
74
Divan
E36 Coupe -92
får man fråga vad det tog
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.