|
|
|
|---|---|
|
Hej på er, Har nyligen skaffat en 316i-94 coupe Åkte av en månad senare och la mig på vägräcket, dock inga allvarliga skador på bilen , hade tur och klarade mig med små repor undertill Men fick mig en liten tankeställare att skaffa en helförsäkring kanske, Undrar om ni har koll på priserna, är det normalt att hamna mellan 16 o 19 tusen om året, dessa uppgifter fick jag av If o Trygg hansa Alexis | |
|
skulle vilja påstå att det var i värsta laget med tanke på att min m3 94 skulle kosta mig 17500 hos länsförsäkringar är då bara 24 år gammal... Mollemeck |
|
|
mm e själv 25, men dock med ny taget kort vet inte om dom går efter det? Alexis |
|
cane |
Vet dom om att du åkte av, typ kom polis och skrev rapporter? I så fall är det svaret på din höga premie... |
| Har fan ingen betydelse om polisen kom, så länge han inte utnyttjat sin försäkring. | |
|
Anmälde det aldrig till försäkringsbolaget, Haffade en bärgare vid vägen så dom kunde lyfta ner bilen igen , blev biligare dom tog 900 och självrisken skulle annars bli 1500, Polisen skrev ingen rapport frågade bara hur det va och om jag behövde hjälp, Alexis |
|
|
hmm hon tack, Basti Alexis |
|
|
Premien beror på antal år man haft körkort som är skadefria, samt ålder, bostadsort, stadsdel (t om!). Själv tycker jag 16-17kkr för en 316 låter absurt, kolla med fler bolag, Länsförsäkringar, BMW Originalförsäkringar mm mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
Alexis: det låter inte klokt att du ska betala så mycket om året för din 316...Jag betalar 3900 om året i helförsäkring för min 320..prova med Salusansvar eller ring till insplanet..det var dom som tipsa om Salusansvar..sänkte min premie med 4000 direkt när jag bytte från If...jag e 27 men har bara haft körkort i 2 år och det hade ingen betydelse för premien..Hoppas du hittar en bra o billig försäkring till din bil!!(If är inget bolag att rekomendera) Mvh Loella |
|
|
Alexis: såg nu att du bodde i sthlms län och det kan trassla till det lite...men hoppas ändå du hitter ett vettigt bolag...Varför sak man skänka bort pengar till försäkringsbolagen..ska du betala mellan 16-19 tusen per år så har du snart betalat din bil en gång till..... //Loella |
|
| Det e absurt hur försäkringsbolagen får sätta sina priser!! jag skall betala 37.000 för min 325:a hos Länsförsäkringar.. lycka till att vara bilägare.. numera är inköpspriset en baggis jämfört med resten av kostnaderna. | |
| Måste säga en sak i ärlighetens nam BMW orginal (if) är dyra men helt överlägsna......men det kanske man inte vill kosta på en gammal bil....kör med folksams ok försäkring....billigast när jag kollade runt!! :) | |
|
tycker ni att 16-19000 låter mycket.. då ska ni få höra... helförsäkring för min 325:a.. 21 år gammal, haft körkortet i >3 år, aldrig haft med förs. bolaget att göra dvs inga olyckor, inbrott osv... pris helförs. upp till 1000mil om året: 47000:- (hos IF).. tror att alla bolag jag kollade med låg där nånstans.. ANLEDNING: citat.. "din bil räknas som en HÖGRISKBIL".. vad tycker ni om den ;) ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
|
Det är egentligen inte så konstigt att just 325 är dyra i försäkring för högriskförare (18-24år). Regelbundet hör man i massmedia om 325:or som kör åt h-e med en alltför oerfaren bilförare som överskattat sin förmåga att framföra sin bil på allmän väg. I de flesta fall går det dessutom väldigt illa för föraren då varken E30 eller E36 är några föregångsbilar vad gäller säkerhet. Tolka det istället som att F-bolagen inte vill ha dig som kund då man som ung med motorstark BMW är lite av ett "worst case scenario" för bolagen. Cyniskt eller ej är upp till vad och en att bestämma... mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
| Jag har två bilar. en e39 528 Touring -98 och en e30 320i cab -88. Det som är sjukt i sammanhanget är att jag har högre försäkringspremie på e30:an med helförsäkring. Tror det rör sig om en tusenlapp högre. Så bilen ska skrivas över på frugan som då har mindre än halva avgiften. Har haft körkort i 25 år, högsta bonus. Frugan har haft körkort i 23 år, även hon med högsta bonus så jag får inte ihop det riktigt. Någon har sagt att har man mer än en bil ställd på sig själv så "förlorar" man bonus på bil två. Vet in om det stämmer. | |
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Jag har 3 BMW som står på mig, 4 tills för ett tag sen, och jag får snarare mängdrabbat istället. BMW CS #5206 |
|
|
Har kollat runt under dagen, Kollade med bla insplanet, folksam och bmw original Biligaste blev folksam 12000 året, så en klar bättring blev det ju. tror jag får leva med det. tackar för hjälpen och förslagen på bolag. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.