|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag ska turbokonvertera min BMW 325ix -88. Nu har jag sökt runt här på forumet och hittat hur mycket som helst om just detta men alla säger olika. Nu har jag några frågor: 1. Vilken turbo ska jag välja ifall jag vill ha ut 270-280Hk? Funderar på att andvända en från en volvo b230ft motor, räcker den? Annars andra förslag på turbos som är lätta att få tag på till ett bra pris begagnade? 2. Kan jag plocka ur 270-280Hk utan att modifiera något förutom att byta till 535 lmm och spridare? 3. Hur mycket måste jag ladda för att få ut 270-280Hk? MVH//Tommy | |
|
1. Ja, FT'n har ju tyvärr en riktig bebis turbo, sedan har den även det minsta avgashuset i världen. 2. Går säkert att hitta någon lämplig för en bra slant, kanske en T04, finns ju ett hav av den, eller en T3 hybrid? Ja, du kan plocka 270-280hk utan att modifiera något, med lite tur ;) - Jag hade nog kompsänkt lite i vilket fall. 3. Pröva dig fram? ;) "blao is the name of the game!" |
|
|
Fråga 1. Varför jag skrev Ja då jag igentligen menade Nej beror nog på att jag är trött, och har slut på snus. Lycka till! "blao is the name of the game!" |
|
| Annars tror ja ett 16t agg skulle sitta smutt. Det är ruggit snabb respons i ett sånt. Brukar kosta typ 4000:- Frågan är ju bara hur mkt du kan ladda. 0,5bar har rekomenderats av dom som kan, inte högre utan att ha backat tändningen. Så med standard kam, o 0,5 i ladd så är det ju frågan om du skulle få ut så mkt som 280hk. 240hk ska man få ur rent teoretiskt med 0,5... | |
|
Christian L: Borde det inte bli ett dödligt avgasmottryck med ett aggregat som ett 16T? Dom avgashusen ser inte optimerade ut för något bil igentligen ;) Är inte updaterade på Mitsus aggregat men tycker dom flesta liknar bebisar. "blao is the name of the game!" |
|
|
td04hl-16t stter väl på volvos 2,5 liters femman så det ska väl funka bra på BMW 2,5 6an å. och det är många som har använt det aggregatet med bra resultat. Läste nånstans att PPF killarna bänkade 350 hk med ett sånt om ja inte minns fel, om nån av dom läser detta kan dom verifiera eller dementera. |
|
| td04hl16 fungerar kalas fullt ladtryck vid 2000rpm jag laddade som högst 0,8 med standardsprut och standard tändning 320cc spridare ställde klaffen lite. Gick bra | |
|
Lite bygg info på länkarna här nedan... Laddar 0,4 nu ungefär med ett litet TE05 agregat. Länk Länk |
|
| SIkko, körde du orginal komp? | |
| 8,0 i komp hade jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.