|
|
|
|---|---|
|
Har rätt så rostiga skärmkanter på min 318 -88 men bilen är rätt fin i övrigt. Den tidigare ägaren hade fixat lite själv men rosten har kommit tillbaka så jag funtar på att byta kanterna eller skärmarna om det över huvud taget är värt det. Ringde en plåtverkstad som ville ha 3000kr/sida ink. lackering o det känns rätt svettigt. Har nån tips på billig o bra verkstad eller vad kostar det att köpa nya skärmar. Letade efter beggade på bildelsbasen.se men hittade inga och Mekonomen verkar inte ha några heller om man ska tro produktsökningen på hemsidan. Tacksam för råd. ///Direktörn | |
| Nja, begagnade är nog ingen idé, de blir likadana som Dina på kort tid. Och Du får nog knata in på någon bildelsfirma för att kolla om ekonomiplåt till bilen. Jag köpte bl.a bakplåten till min på MECA och det fanns massa annan plåt också i katalogen, minns inte om skärmkanterna fanns men troligen. Det är inte omöjligt att BMW har lösa skärmkanter också, de är inte så blodiga priser som man kan tro. 3000kr inkl lack per sida tycker inte jag låter sådär blodigt men man blir ju avtrubbad med dagens priser... Bjud firman 4000kr för bägge sidorna och strunta i kvitto...=) det brukar locka... | |
|
Tack för hjälpen, ska kolla lite ekonomiplåt och 4 papp kanske inte är så farligt för båda sidorna. Mekaniker brukar ju vara rätt pigga på lite mörkt... /D. |
|
bmw jesus |
köp lite glasfiber spackel och finspackel på biltema. spackla på slipa av åh sprya lite färg på..... duger väll på en sån gammal hög??? |
parolof |
Gammal hög?? Ingen känsla för klassiska bilar här inte...klart han ska göra en seriös reparation! |
bmw jesus |
men 4000 på en bil som kostar max 10 000.???? känns som man kan göra roligare saker för dom pengarna.... sen e de ganska kul att laga rost ;) ....???? (eeeh) |
|
vilken entusiasm :) det handlar ju inte om bilens värde alltid! även om bilen i sig kanske inte är värd mycket så kan den ha affektionsvärde, och man kanske har ett intresse av att se till att bilen hålls i ett fint skick? låter inte alls konstigt för mig att man vill byta skärmkanter och göra det seriöst! jag har tillgång till garage och svets samt diverse andra verktyg så jag hade ju gjort jobbet själv, men har man inte möjlighet så får man ju tyvärr slanta... MVH Johan K |
|
|
Precis BMWfreaken, du fattar. 4000 på en bil som i övrigt är fin tycker jag är ganska ok. /D. |
|
|
Det är ju bra att det finns sånna som inte ser varför man ska kosta på en äldre bil, det gör ju bara att vi som har intresse av att gamla bilar ska se bra ut höjer värdet på våra bilar....medans dom andras går i botten... Lycka till Direktörn! Mvh Andreas |
|
Niclas.S |
Jag köpte bakskärmar o trösklar från Micro, de kostade ca 800 styck. OO=00=OO |
|
Ja, man kan i alla fall hoppas att värdet stiger, Andreas. Har bilen inne på service nu, byter olja, bromsvätska, tändstift, slitagevarnare o fixar en vattenpump som läcker. Hm, hoppas meken inte upptäcker för mycket annat. Ena tändhatten sprack tydligen när han skulle ta av den. Undrar när den förre ägaren bytte stift sist (har bara haft bilen i min ägo några månader). Niclas, menar du att hela bakskärmen bara kostar 800 spänn hos Micro. Om den är så billig låter det som om det skulle löna sig att köpa hela skärmen och låta lacka och montera den. Fast arbetstiden kanske sticker som fan då (är inget vidare kompetent mek själv). /D. |
|
Niclas.S |
Hehe:) Det beror på vad du menar med "hela" bakskärmen men den är ca 15-20 cm bred, utifrån själv skärmkanten. På Högra sidan får man med halva plåten bakom tanklocket, om du förstår vad jag menar :) OO=00=OO |
|
Jag fattar, Niclas. Men jag missförstod först:) Ringde till micro o kollade. Sparklåda för drygt 400/sida känns ju helt ok också. /D. |
|
|
Bra pris på plåt Länk Trösklar för 250:- |
|
|
Fy fan, trodde att jag hade luft i bromssystemet men det visade sig att huvudbromscylindern var paj. Det som jag från början trodde skulle bli en service har blivit nåt helt annat. Undrar vart slutnotan hamnar... E36, låter som bra pris. Ska kolla upp imorgon, tack. D. |
|
|
bakskärmar E30 kostar 425 kr styck på mekonomen... ska svetsa hela helgen... he he :/ |
|
Niclas.S |
HAHA va fan sa jag ;) 800 styck! HAHA, menade för två såklart. hehe :) OO=00=OO |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.