AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
757

Finesser runt centrallås ur funktion E34

En del ”features” på min bil har blivit utslagna av någon anledning, kanske någon har tips om lämplig åtgärd?

Det som ej fungerar är följande.

När jag öppnar upp centrallåset via fjärr (har ej testat manuellt) så tänds ej innerbelysningen
Hiss och takluckestängning från dörren (komfortstängning heter det så?) fungerar ej.
Jag har för mig att innebelysningen tändes förut när man drog i förardörrens handtag, alltså när man lyfte på handtaget från utsidan, detta fungerar ej längre.

Samtliga saker har något slags samband känns det som. Jag har mekat lite sista tiden med bilen och följande kanske har påverkat det. Instrumenteringen har renoverats,bytat inredning och gått över moduler under baksätet, kan jag ha kommit åt något eller rent utav saboterat något?? Tips och tankar emottages tacksamt? Jag har inte kikat över säkringarna men lovar att göra detta under dagen!

Surfa in på Länk
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Finns komfort stängning på alla med fönsterhissar?
Hur gör man?

fyrhjulsdrift är roligast!
Jag tror det finns på alla E34 med elhissar, om du låser bilen med nyckel så vrider du och håller kvar nyckeln i låsläget, efter ett tag så stänger den rutor och ev. taklucka.

Surfa in på Länk
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Man lär sig något nytt varje dag!
lubbar ut och provar!
tack!

fyrhjulsdrift är roligast!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.