AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
600

Mer effekt, sportsystem, chipp, filter!

Di
4
Diablo1234
325i sportcupe -95. En jävligt skön bil att köra:)
Läget!!

Jag har en 325:a 193 hk, och undrar bara ifall någon vet om sportsystem ge effekt, eller bara ge ett grövre ljud(inte fel det heller:). Någon som vet något system upp till 5000 spänn, skulle det vara uppskattad!!

Sen undrar jag lite om chipp, filter är värt pengarna om man jämför med effekten man få?

Tacksam för svar!!!

Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Om du skaffar tex. sportkattar + sportavgas.(lr raka rör utan katt) + öppet KN filter, så får DU med en 325 ut kanske 5-10hk extra.. Skulle jag tro iaf.. Sedan så beror det ju på vad du köper för saker med.

"Ska det smaka, så kostar det" :P

Sedan om du skaffar ett öppetluftfilter så måste du se till så att du avskärmar det ordentligt. Annars kan det ge en minus effekt, om de drar i sig varmluft. Montera det så att du vet säkert att det drar i sig kalluft, eller så avskärmar du det ordentligt.

Chiptrimning vet jag ej så mkt om. Men tex motornord lovar ca 12-15hk extra för chiptrimning kostar ca 3000:- Dock så vet jag ej om det stämmer med angiven effekt.

MVH
Fr
41
Fredrik_
325 Coupe -93
om du vill ha ut mer efekt skulle jag satsa på att byta till grövre grenrör och katt ersättare. kan komma hyfsat billigt undan om man köper bättre beganat.
Di
4
Diablo1234
Uppskatta ditt svar Xtr4! Vet inte riktigt om man har lust att lägga ut för mycket pengar, när det inte ge så mycket effekt. Själv testat en chippad 325 nära vän till mig ha, och jag tycker inte den kändes så mycket snabbare än min, möjligtvis lite piggare.
Men det beror som sagt som du skriver, vill man ha nåt bra kostar det tyvärr för mycket ibland;(

Blir nog ett system iallafall så man hörs när man kommer:)

Di
4
Diablo1234
Tack för upplysningen Fredrik!

Håller på kolla runt lite på olika alternativ..Om man ändå vore rik nån gång i livet:)

NF
440
NFd
325im -87
Det är bara idé att kosta på avgassystemet första metern från topplocket räknat, alltså bara grenröret och några decimeter
till om man är ute efter hästkrafter. Resten av avgassystemet
ändrar bara ljudet. Ingen större nytta med två rör under bak
heller.

Nisse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.