|
|
|
|---|---|
PIST OFF |
Vet ej om ja kan förklara de riktigt.Men så här e de.Igår va de fint vår väder o ja tänkte jag får öppna luckan.Öppnade den men när jag skulle stänga sk..ten så ville den ej stängas.Luckan går juh upp en liten bit vid öppning och sen går den bakåt.När den skall stängas så e de samma sak.Den går tillbaka till sin plats och sen åker den ner den lilla biten.Luckan stängs nästan helt.10cm från stängning så åker den tillbaka en liten bit.Hoppas ja har förklarat så man förstår. 20tum SPLITT |
| Vad jag tror du har gjort är att du har initierat läget för bortmontering. Detta händer om man trycker snabbt på ventilationsläge, därefter fullöppning (eller om det är tvärtom). Prova med dessa knapptryckningar igen i olika kombinationer. Funkar det inte har jag bruksanvisning på hur man bytar innertaket, där bör detta stå med. | |
PIST OFF |
Hur menar du axakt att ja skall trycka??? Skall ja trycka för att stänga och sen en gång till snabbt, efter eller??? 20tum SPLITT |
|
kolla om du kan ställa den i värme garage ett par timmar, förmodligen har det bara tjärvat. Öppna luckan så mycket det bara går och smörj lite med tex 5/56 eller liknande så ska det nog bli bra. har troligen fryst i vaier armaturen. |
|
PIST OFF |
Tror inte de har kärvat eller fryst.de va fint väder ute.Om ni har ellucka så vet ni hur den funkar.trycker man på knappen en gång så den skall öppnas så åker luckan bak bara en liten bit.Trycker man en gång till så öppnas den helt.Rätta mig om ja har fel.Det är den här lilla biten som öppnas vid första knapp trycket.Den stängs och exakt när luckan skall lägga sig så öppnas den igen (inte helt). 20tum SPLITT |
Gizzmo |
det e bara att ta ner plasten med lampan och knappen i och vrid med en insex nyckel tror jag, dom kan vara lite besvärliga i bland dom som testar får se ;) |
PIST OFF |
Gizzmo:: vad är det jag skall vrida med insexnyckel??? 20tum SPLITT |
| pist off: har du inte en lucka som även öppnar i bakkant (ventilationsläge)? | |
PIST OFF |
Jo,det är den lilla bakkanten som ej vill ner.Kan man skruva ner luckan med insexnyckel???????? 20tum SPLITT |
| Ingen aning, jag trodde problemet var att luckan var UNDER kanten... Dessutom tror jag din är för gammal för att ha en lucka som "lär" sig vad som är helstängt. Förmodar att detta kom med E39. | |
| Har för mig att du har en nödfunktion som du kan manöverera takluckan manuellt genom att sätta en insexnyckel dir. på motoraxeln. Finns beskivet i instruktionsboken. | |
PIST OFF |
EN mekare testade med det men den satt i för hårt. 20tum SPLITT |
| En sak du kan testa är att hålla knappen intryckt en lite längre stund (tror det är 5 sek nånting) så att takluckan nollställer sig själv. Jag vet att jag är tvungen att göra det med vår dubbel-lucka om strömmen varit frånkopplad. Kan ju hända att detta nollställer luckan om den nu har ställt sig i ett "service"-läge. | |
|
Det har hänt samma sak med min lucka ett par gånger när batteriet varit dåligt laddat, men då har jag kunnat stännga med fjärrlåset. CHS |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.