|
|
|
|---|---|
|
har hittat en 318is 16v (årsmod okänd) 30 tusen mil precis slagit över, vet inte vad det sitter original i bilen men det jag såg när jag var och tittade på bilen i ca 5 minuter var m ratt, tacklucka, m stolar å grått (dålig erfarenhet men det var inställbart för låren?), nån liten liten vinge, 15" alu med lösa sommar däck och vinter på fälg, ingen handbroms, sönderrostade skärmkanter bak + innanför ena dörren (passagerar sidan), avgassystemet var slut, svarta inredningen, inga missljud från motorn + oxiderade backspeglar + några märken på listerna runt rutorna, det var en blackline oxå vad jag kunnde se, bilen var röd och längtade efter en lackrengöring och vaxning ska besiktas och skattas nästa månad killen vill ha 10 000 för bilen men jag vet inte, ska vara i kannon skick innan den ska ut på vägen men är det värt att kosta på och bör jag få bilen billigare, är det farligt när den gått så långt? putte | |
|
om den ska vara i kanonskicka så låter det som det behövs läggas ner en hel del tid och pengar på den. milen är nog inga större problem om den är duktigt servad och motorn låter frisk och är pigg. kolla serviceboken.. har en 318iS som bruksbil som precis slog om till 34 000 mil :) alex |
|
|
Min 90:a kostade 9.000:- för ett år sedan och har gått 20.000mil och har endast ett mindre antal hål i karossen felfri inredning och en värsting stereo med CD-växlare. Jag har förstås inte AL-fälgar eller sportinredningen. Jag tycker att priset bör vara mycket lägre än 10.000. Martin |
|
|
vad ska jag betala för bilen då??? det är M-inredningen och nya bromsar runt om förutom handbroms som dessutom inte tar som den ska putte |
|
| Hmm kanske 6-6500 kr kanske 7000 men låter lite för mkt fel om man säger s å men trots allt en gammal bil | |
|
Är du ute efter en riktigt fin bil blir det oftast billigare och betydligt smidigare att köpa en fin direkt. Du kan lätt kosta på denna bil 20.000 bara i rostlagning och lack. Säkert en massa annat också innan det liknar kanonskick. En fin bil med färre mil ska du kunna hitta för strax under 30.000 tror jag. |
|
|
Har hört att toppen är mycket känsligare på 318iS än andra motorer enligt flera auktoriserade BMW mekar. Vad det beror på är det inte många som vet verkar det som. Tips: Kolla om toppen är renoverad eller bytt nyligen. Ett tecken på en topp som är på g (enligt vissa), kan vara att temp. mätaren inte går upp dit den ska. |
|
|
material för rostlagning har jag och lackering får jag billigt av fd lackerare som håller på hema lite:) men jag har en skapligt fin och nyservad 518i-86 som jag måste bli av med först men ingen verkar vilja ha den har även en fiat uno som är i väldigt fint skick den verkar jag kunna få iväg men det ligger inte mycket pengar i den bilen:( har inte pengar att köpa en bil för 20-30 tusen så det måste bli lite av ett objekt, vad ingår i en 318is-91 original?? putte |
|
|
Har jag inte helt fel så tillverkades väl bara iS(16v) 90 men att många togs ut 91 i min finns en massa smått och gott.... M-chassi orginal lilla m-pakt mm.. // BMW 318iS // Fredro |
|
|
5/91 rullade sista E30 318iS av bandet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Jag har då aldrig hört att topparna skulle vara känsliga på 318isE30??? det är ju m20 topparna som är känsliga och omtalade. | |
|
Som jämförelse gav jag 17.000 för min -90'a i februari, den har snart gått 30.000 mil. Har M ratt, sportstolar, el-hissar, el manövrerad taklucka och ABS bromsar. Superfräsch inuti, rost finns i tröskellådor, A stolpe, bakluckans underkant och givetvis i skärmkanterna. Bromsarna var bytta, silentblocken likaså. Avgassystem och däck var däremot slut. Skall lämna den och få bromsköldarna bak fixade om 14 dagar. Är än så länge nöjd med mitt inköp, tänker fixa den värsta rosten oxå, en E30 318is är värd att bevaras åt eftervärlden. Fredrik M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.