AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
595

Nackstöds skärm?

an
30
ankarsömn
e30 cab-87
Är det någon som vet var jag kan köpa
det?
Finns massor på www.stöldgods....oj förlåt www.blocket.se menar jag.

MVH
an
30
ankarsömn
e30 cab-87
Tack för svaret men jag menar i en affär.
de flesta märkena har idag skärmar i sitt sortiment.
Är snarare en fråga om ekonomi...

Har tyvärr ingen större erfarenhet av olika skärmar, så jag kan inte säga vilka märken som håller en bra kvalite/bra bild.
Men d få gånger jag haft chansen att jämföra olika skärmar i A/B test så har det varit stora skillnader på kvaliten.
Tyvärr minns jag inte vad de olika skärmarna varot för märken..!!!

En sak man även bör veta då det gäller skärmar är att många billiga skärmar som säljs är "refurbished".
Dvs de har gått sönder, blivit lagade, o säljs sen som "nya".
Så vissa komponenter i skärmen kan ha flera timmars drifttid...

Köper Du en "märkes" skärm från nån av d stora drakarna på bilstereo så får Du betala mer.
Men med det högre priset så följer det lite garantier oxå...
Tror tex att risken för att tex Pioneer ska försvinna är liten, medans "Nisses Import" som säljer skärmar för 995:- löper lite större risk att "försvinna".
Sånt här kan ju vara bra att ha i åtanke om man nån gång skulle behöva hjälp/använda sig av garantier på sakerna.

Önska Dig lycka till.

mvh
Rutger

Ps! jag tycker Du ska åka till ett par bilstereobutiker o jämföra olika märkens skärmar, när Du hittat en Du gillar är det bara att handla :-)
glömde bort en sak...

kom på att Alpine numera har 3 års garanti på SVENSK sålda produkter.

Detta som ett "svar" på all import från andra länder...
Kan ju vara bra att veta :-)

mvh
Rutger
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Hej ankarsömn. jag Köpte 3st Necvox Skärmar. De kostade mig 1800/st. Men jag köpte inte alla samtidigt. Jag köpte först ett och körde den hela sommar och vinter och den klarade ganska bra både vinter och kyla. Det viktigast är den klarar oxå fuktighet. Hur många har du tänkt att köpa och vilken prisklass? Elfa och Jula har skärmer som är ganska bra under 2000kr. Alpine Skärmar är bra med det ganska dyrt med Alpine. Tänk På att du kommer inte använda skärmar på baksättet varjedag.

Själv har jag monterat klart skärmar i nackstödet men det finns lite jobb kvar.

Nöjd BMW ägare
Länk
danny69
www.bilbio.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.