|
|
|
|---|---|
tyrell |
Går och är lite orolig över kamremmen, bilens instrumentpanel visar 24200 mil, den visade 20200 när jag köpte den, hur som helst så har den gått 5000 mil till, det vill säga 29200 mil nu, senaste kamremsbytet gjordes när den gått 23900... remmen har alltså gått 5300 mil... är jag i farosonen? - man lär väl inte kunna upptäcka det innan det smäller? :( - grejen är att budgeten är lite tight och jag vet inte riktigt om jag har råd att byta, vågar jag köra med mer den? Ursäkta att jag nu inom ca 30 minuter skapat tre nya trådar, satt och övervägde att slänga med allt i en tråd men jag är rädd att det skulle bli för kladdigt... tacksam för svar :) BMW 518i -90 med rostigt tanklock. |
|
Bytes intervallet för kamremmen är 4000 mil. Om jag var du så skulle jag vara ganska försiktig med bilen, den motorn är känd för att råka ut för rembrott i förtid pga att den har ett konstruktionsfel i toppen. Det är därför man sänkte bytesintervallett från 8000 mil till 4000 mil. De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel. |
|
|
Det är inte så jättesvårt att byta kamrem själv, det finns en bra sida som visar hur det går till: Länk De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel. |
|
tyrell |
och jag som klarar av att byta bromsbelägg, tändstift och fylla på motorolja! - det är vad jag kan typ :) nej, får nog bli verkstad, 2 lax är väl ändå rätt billigt för ett helt byte. BMW 518i -90 med rostigt tanklock. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.