|
|
|
|---|---|
| Måste ha nya plåtskärmar till min E30, vart hittar man billiga och bra sådana ( är dom dyra på BMW ? ) ? | |
|
mekonomen, adcenter, mecca vemsomhelst kan ta hem till dig från klokkerholms sortiment! vet inte vad dom kostar varken där eller hos bmw MVH Johan K |
|
| BMW Original kostar 1620:- styck. Jag hade köpt original, då vet man att det blir rätt och passar till 100%. | |
|
KG-Knutsson har för riktgt bra pengar, 475 kr/st utan hål för blinkers. Kolla här: Länk Gå på "sök artiklar" O väl din modell, under "Karosseridetaljer" finns "plåtdetaljer" ///Magnus |
|
| Har BMW höjt priset på skärmar? Jag köpte i fjol en vänster skärm 41 35 1 979 481 för 1072kr... Tänk bara på om Ni köper skärmar utan blinkershål, det är två fyrkantiga hål som ska sitta och filas upp... Som sagt, köp original - de vet man att de passar. | |
Carl Adam Andersén |
Autoexpertens utan hål kostar 380 |
|
Carl Adam: Ja, visst gör den det om man skippar momsen så...... 379.80 + moms ger 474.75 kr inkl moms ( 475 kr alltså! ) Inget stort problem o ta upp hålen för sidoblinkers, borrmaskin o sticksåg alt. snabbslip! Tar inte många minuter..... ///Magnus |
|
| Mekonomen kunde bara ta hem till årsmodell tom -87 !? Är det samma skärmar då eller ? | |
|
Nej, det är samma från 83-91. Mekonomen vet som vanligt inget av värde..... ///Magnus |
|
|
Men från 89 så va det andra sidoblinkers det är det som skiljer dom åt va ja vet.. "Bmw förlänger livet" |
|
|
"Men från 89 så va det andra sidoblinkers det är det som skiljer dom åt va ja vet.." Är det så ?? |
|
|
Hur som helst är det samma reservdelsnr på framskärm E30 83-91 enl BMW-ETK. 41 35 1 979 481 och -482 Även om det finns 2 olika sidoblinkers.... en för 9/87 o en efter. ///Magnus |
|
|
"Hur som helst är det samma reservdelsnr på framskärm E30 83-91 enl BMW-ETK. 41 35 1 979 481 och -482 Även om det finns 2 olika sidoblinkers.... en för 9/87 o en efter." Hmm, ska man alltså tolka det som att det bara finns en skärm, och att den ska funka på min -89.a !? |
|
|
Ja, den lär nog passar även på din -89 eftersom det är samma alla E30 utom M3:an....... Men är du osäker så kolla med din BMW-handlare o beställ original! ///Magnus |
|
|
det passar det är ba det att dom gammla skärmarna så har du en större blinkers än på dom nya från 89- så har du samma som på e36 en lite mindre blinkers.. annars inga skillnader.. "Bmw förlänger livet" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.