|
|
|
|---|---|
|
Hej på er Jag har en 535 E-34 med M-contour (Replica)8,5x17 ET 13 fram och 10x17 ET 15 bak, men jag tycker det är för brett bak så tänkte skaffa samma som fram 8,5x17 bak oxå eller 7,5x17 fram och sätta framfälgarna bak. Så jag ringde till dom i Jönköping men dom sa att det inte passar från E-36:an till E-34:an,och dom saluför bara den fälgen till E36. Finns det någon vänlig själ som kan mäta djupet på baksidan av fälgen, från fälgkanten till anläggningsytan som ligger imot skivan Mvh.Morgan Alpina Gemeinschaft BMW CS | |
|
Rätt mått kan du räkna ut: Länk Men varför vill du veta det? Jag har exakt samma fälgar och dimensioner på min E32, där får de precis plats. På E34 lär de gå att få in om man valsar skärmkanterna. Är det där de tar i på din? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw: Men jag har ingen fälg att mäta pål, det va därför jag la ut frågan här, det är B-måttet (Enligt skissen i länken) jag är intresserad av på en E-36 fälg, Och det borde ju vara några här som har sådana fälgar och förhoppningsvis som reservhjul så det blir enkelt att mäta. Jag kan köra med fälgarna utan att det tar i, men jag ska dra husvagn i sommar och då tror jag att det kommer att ta i skärmkanterna. Men vet du om nåt ställe eller person som säljer M-contour 8,5x17 till 5-ser så köper jag ju det istället Mvh.Morgan Alpina Gemeinschaft BMW CS |
|
|
BMW:s egna fälgar till E36 har följande storlekar och inpressning: 7JX17 ET:41 71/2JX17 ET:41 81/2JX17 ET:41 Förmodligen ligger kopiorna på liknande. Men är det inte bättre att prova med att ha det som det är? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack Erikw: Är din 750 sänkt eller är den orginal? Har du valsat dina kanter eller går det fritt ändå? Jag får väl hänga på husvagnen och åka en sväng och se hur det funkar. Mvh.Morgan Alpina Gemeinschaft BMW CS |
|
|
Min E32 är osänkt, har nivåreglering och ovalsade kanter. Däcken bak är Kumho 255/40-17 och de har aldrig skrapat i, men det är inte många mm spel... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Lazy: Jag har fyra stycken M-contour 8,5x17" ET13. Hade gärna bytt dom mot dina, men jag tror 10" blir lite för mycket för min E28... | |
|
micke80: Jag vet inte om dom passar men vill du byta två 8,5 mot två 10 så gärna för mej vi får väl testa om du inte bor för långt bort. Erikw: Tack då borde det ju funka på min med, jag har samma däck dim som du. Mvh.Morgan Alpina Gemeinschaft BMW CS |
|
|
Lazy: Min är ju en E32, på min E34 har jag inte provat dem. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.