AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.062

Centrallåsproblem på coupe.

ga
3
gandalph
330ci -01 525 -94
Jag har fått ohyggliga problem med min högerdörr! Har läst på forumet om E46-centrallås, och även rivit ner dörren och konstaterat att det ser ruskigt avancerat ut. Jag kan nog inte fixa det själv, och garantin har ju gått ut! Vad göra? Tar Goodwill en sådan här grej? Jag menar bilen är ju inte direkt gammal, och har knappt gått 8000 mil. Det borde väl fungera?
ex
91
exolon
325i E93 2012
jag var inne på BMW idag o snackade med verkstadschefen om samma problem på en E36. han suckade o sa att motorerna i centrallåsen inte är av nån vidare kvalitet, och att de bytar dem för jämnan. nu är min 10 år gammal så det är inte direkt förvånande kanske men det är ju synd om det pajar redan på en 01'a liksom..

hursomhelst på E36 kostade centrallåsmotorerna "bara" 725 spänn o var lätta att byta själv sa han så jag ska göra det. Kanske är värt att ringa BMW o kolla vad det kostar på E46'an och passa på att fråga om det är troligt att det är motorn som är paj (för det är antagligen lättare att byta motorn än att felsöka en massa mekanik o kablage i dörren)

/björn
fa
22
faust
528-01 323-79
Har du försökt att söka på ordet "GOODWILL" ? Det verkar krävas en del av den sökande... Man kan ju inte bara ringa till första bästa BMW-verkstad, och säga: Yo! Ge mig Goodwill !!! Nu påstår jag inte att du hade tänkt göra det, men det verkar förekomma en del utbredda missuppfattningar, när det gäller begreppet Goodwill.
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
jag har också problem fast min bil är ju 14 år äldre...

///325///
tvåtakt
Du får byta hela låskistan. Ingenting man vill göra själv, om man inte är jättehändig, och gillar fönsterjusteringar som är vänstergängade och har många delar. Lämna in skiten på verkstad!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Gandahl: Vissa har fått detta utbytt på goodwill, BMW har gjort en goodwill sökning åt mig för precis samma fel (även om jag inte har några problem nu när det har blivit vår...). Vi får se vad utfallet blir. Verkar skilja ganska mycket från verkstad till verkstad. Vissa verkstäder påstår tom att uttrycket goodwill är borttaget.

Pris för att byta ligger annars på ca 2500 kr.

ra
26
rapido
540 Touring -95 2002 touring -73
Ja, Acey du känner ju till hur man söker Goodwill...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Rapido: Ja, är det något speciellt du undrar över?
Jag hade också problem under vintern med högerdörren, men nu när det blivit varmare har det nästan försvunnit. Dock hoppar högerdörrens knopp fortfarande upp något senare än förardörrens vid upplåsning, det rör sig kanske om 0,5 sek...

Jag håller tummarna att det inte blir värre.

/ Joakim

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ufo: Motorn är "sönder" men fuktigheten spelar in hur mycket det påverkar. BMW rekommenderade mig att byta oavsett för tillslut kommer motorn sluta att fungera. Men jag upplever samma sak som dig. Har inte haft problemet på ett par veckor nu. Dock så låter motorn mer och låser upp något senare.

Varför inte kolla med förenadebil angående goodwill? Tror, om jag inte minns helt fel, att de fått igenom en goodwill där på just detta fel.

ra
26
rapido
540 Touring -95 2002 touring -73
Acey ! Nej, igentligen inte. Det mesta i den vägen har ju ventilerats här i forumen, på ett sakligt och objektivt sätt tidigare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.