|
|
|
|---|---|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Jag undrar lite om denna luren: Länk (hoppas länken funkar) Man vill ju klart ha en fullutrustad bara för att ha men i de flesta E32 så finns ju inte denna luren vad jag sett. Så vad kostar den om man vill önska sig i julklapp? Jag tycker den e spänd som fan =) |
| Det där är en telefon för den amerikanska marknaden, den europeiska ser mig veterligen annorlunda ut. | |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Bild? |
|
Finns väl massor av bilder på Internet, men när man letar efter dem försvinner de alltid ;) Här är någon variant i en E36: Länk Kolla annars upp telefonen du söker efter till din E32, det är samma som i E34 på: Länk |
|
|
Äsch, det där är ju en vanlig analog Motorola-lur från 90-talet! Det går kanske att använda detta system i en Europeisk bil. OM Du nu råkar ha ett Telia NMT 450Röd-abbonemang fortfarande aktivt! Det har faktiskt jag....Oslagbart i fjällen o på sjön(haha, där jag aldrig är...)....Går "never" att nyteckna... Plötsligt funderar jag på att stoppa in hela kitet (har nästan exakt samma lur o huvudenhet) i min 750 från -89!!! Det blir ju tidsenligt, om inte annat. I min bil sitter dessutom ett fördraget NMT-handsfree... Är det däremot NMT 900 teknik är det bara att kasta bort. Hela det systemet är skrotat för länge sedan. /KRAFTWERK BMW - Das Steht Dir Gut! |
|
|
Hej kraftwerk Roligt att det blev en 750 tillslut! Man blir ju lite nyfiken på detaljerna, kommer det några bilder? BMW CS #5139 |
|
|
J.L. Ja, det var ett rent impulsköp! Vagnen har tillhört en piano och flygelhandlare. Jag hade gett upp planerna på 750, då de flesta jag tittat på var rena vraken, utom en -92:a i Sthlm, som hade god potential, men jag lät den vara. Jag skall ta bilder så snart jag får tid, o lägga ut några. De här vagnarna drar MYCKET mer bensin än 4-liters V8:orna....har jag, eeehhh... märkt. Det har även min lokale Statoil-föreståndare....Herregud! /Anders BMW - Das Steht Dir Gut! |
|
|
Hej igen kraftwerk Hehe ja man får ju lätt ett litet annat perspektiv på bränsleräkningna med en sådan bil, i synnerhet om man som jag kör mycket :) Roligt att du fick tag i ett fint ex, dom är tyvärr sällsynta idag. Jag har själv tittar på ett antal E32:or, mestadels 750 runt om i landet under vintern, och ja, vad skall jag säga, jag trodde jag hade sett det mesta, men det hade jag inte! Synd på så fina vagnar. BMW CS #5139 |
|
|
J.L. Här kommer litet detaljer: Svensksåld. Sedvanlig iAL-utrustning, med utökat pärlgrått läder, 3xminne, Elbaksäte+nackskydd+värmex4, Fjärrstyrd stereo, Skisack, Edelholz-Bubigna, Servotronic, Tempostat, Lucka, ASC, Larm, SVINKALL klima, inredning i nyskick, Helt rostfri kaross "sjukt fin"!!!, Snustorr ovan och under maskin o i nivåreglering samt alla rör o kopplingar. Nyservad med Insp. 1. Går som en dröm på vägen, inte ett enda klonk. Motorn är helt tyst i kedjor o ventiler. Den bara "väser" gott o mustigt... Växlar helt perfekt, o har alla böcker o papper sedan ny, samlade i ett original läderkonvolut :-) Enda felet är en gasfjäder till bagageluckan, som är litet slö i funktionen (dekapitering när man skall leta saker i skuffen, ujuj...), samt att en nedre dörrlist saknas. Alla verktyg o putsduk finns. Fälgarna ser fabriksnya ut, o så fick jag splitternya GoodYear däck runt om, samt att det var monterat en ny framruta, nytt batteri och nya strålkastare o dimljus. Fabriksny tank är det också, samt soppapumpar o filter. :-) 17.800 mil!' Klockren vagn, som svarar underbart o bara morrar o ylar, när man "vrider på fullt" på motorvägen :-))))) Helt odramatiskt, suger hon i sig, i regionen, typ, 11 liter bensin, o jag får ett spänt och onaturligt ansiktsuttryck....när jag tittar på "Verbrauch" o trycker set/reset.... /KRAFT DURCH BENZINVERBRAUCH.... BMW - Das Steht Dir Gut! |
|
|
Det låter ju jättefint :) Det är händelsevis inte denna skönhet? Länk BMW CS #5139 |
|
|
Jo, det är det! Det är Herr Aurell´s son som lagt ut annonsen. Jag hittade den på Blocket för en tid sedan, glömde bort annonsen o sprang på bilen i V-ås i Söndags! Jag testade den ordentligt, o köpte den på stående fot. Han begärde 59.000kr för bilen då. Det är den nog egentligen värd, med tanke på hur de brukar se ut o med tanke på allt man nästan alltid måste byta... Jag betalade dock "något mindre" för den. Jag lägger upp den i galleriet! /Anders BMW - Das Steht Dir Gut! |
|
| Grattis KRAFTWERK till en fin bil :) | |
|
E38B12: Tackar o bockar! Jag tycker iofs. att den känns lite "gammal", men man måste ju bara gå på skicket. Jag körde ju nyss en -94 740, så visst är det lite skillnad...men jag tycker den är underbar, o väldigt "kult" :-) Framförallt det strikta, orörda originalskicket! /Anders BMW - Das Steht Dir Gut! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.