AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
679

Originaltele E32.

Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Jag undrar lite om denna luren:
Länk

(hoppas länken funkar)

Man vill ju klart ha en fullutrustad bara för att ha men i de flesta E32 så finns ju inte denna luren vad jag sett. Så vad kostar den om man vill önska sig i julklapp?

Jag tycker den e spänd som fan =)
Det där är en telefon för den amerikanska marknaden, den europeiska ser mig veterligen annorlunda ut.
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Bild?

Finns väl massor av bilder på Internet, men när man letar efter dem försvinner de alltid ;)

Här är någon variant i en E36:
Länk

Kolla annars upp telefonen du söker efter till din E32, det är samma som i E34 på:
Länk
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Äsch, det där är ju en vanlig analog Motorola-lur från 90-talet!

Det går kanske att använda detta system i en Europeisk bil. OM Du nu råkar ha ett Telia NMT 450Röd-abbonemang fortfarande aktivt! Det har faktiskt jag....Oslagbart i fjällen o på sjön(haha, där jag aldrig är...)....Går "never" att nyteckna... Plötsligt funderar jag på att stoppa in hela kitet (har nästan exakt samma lur o huvudenhet) i min 750 från -89!!! Det blir ju tidsenligt, om inte annat. I min bil sitter dessutom ett fördraget NMT-handsfree...

Är det däremot NMT 900 teknik är det bara att kasta bort. Hela det systemet är skrotat för länge sedan.

/KRAFTWERK

BMW - Das Steht Dir Gut!
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Hej kraftwerk
Roligt att det blev en 750 tillslut!
Man blir ju lite nyfiken på detaljerna, kommer det några bilder?

BMW CS #5139
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
J.L.

Ja, det var ett rent impulsköp! Vagnen har tillhört en piano och flygelhandlare. Jag hade gett upp planerna på 750, då de flesta jag tittat på var rena vraken, utom en -92:a i Sthlm, som hade god potential, men jag lät den vara.

Jag skall ta bilder så snart jag får tid, o lägga ut några.

De här vagnarna drar MYCKET mer bensin än 4-liters V8:orna....har jag, eeehhh... märkt. Det har även min lokale Statoil-föreståndare....Herregud!

/Anders

BMW - Das Steht Dir Gut!
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Hej igen kraftwerk

Hehe ja man får ju lätt ett litet annat perspektiv på bränsleräkningna med en sådan bil, i synnerhet om man som jag kör mycket :)

Roligt att du fick tag i ett fint ex, dom är tyvärr sällsynta idag. Jag har själv tittar på ett antal E32:or, mestadels 750 runt om i landet under vintern, och ja, vad skall jag säga, jag trodde jag hade sett det mesta, men det hade jag inte! Synd på så fina vagnar.

BMW CS #5139
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
J.L.

Här kommer litet detaljer:

Svensksåld. Sedvanlig iAL-utrustning, med utökat pärlgrått läder, 3xminne, Elbaksäte+nackskydd+värmex4, Fjärrstyrd stereo, Skisack, Edelholz-Bubigna, Servotronic, Tempostat, Lucka, ASC, Larm, SVINKALL klima, inredning i nyskick, Helt rostfri kaross "sjukt fin"!!!, Snustorr ovan och under maskin o i nivåreglering samt alla rör o kopplingar. Nyservad med Insp. 1. Går som en dröm på vägen, inte ett enda klonk. Motorn är helt tyst i kedjor o ventiler. Den bara "väser" gott o mustigt... Växlar helt perfekt, o har alla böcker o papper sedan ny, samlade i ett original läderkonvolut :-)

Enda felet är en gasfjäder till bagageluckan, som är litet slö i funktionen (dekapitering när man skall leta saker i skuffen, ujuj...), samt att en nedre dörrlist saknas. Alla verktyg o putsduk finns. Fälgarna ser fabriksnya ut, o så fick jag splitternya GoodYear däck runt om, samt att det var monterat en ny framruta, nytt batteri och nya strålkastare o dimljus. Fabriksny tank är det också, samt soppapumpar o filter. :-) 17.800 mil!'

Klockren vagn, som svarar underbart o bara morrar o ylar, när man "vrider på fullt" på motorvägen :-))))) Helt odramatiskt, suger hon i sig, i regionen, typ, 11 liter bensin, o jag får ett spänt och onaturligt ansiktsuttryck....när jag tittar på "Verbrauch" o trycker set/reset....

/KRAFT DURCH BENZINVERBRAUCH....

BMW - Das Steht Dir Gut!
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Det låter ju jättefint :) Det är händelsevis inte denna skönhet?
Länk

BMW CS #5139
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Jo, det är det! Det är Herr Aurell´s son som lagt ut annonsen. Jag hittade den på Blocket för en tid sedan, glömde bort annonsen o sprang på bilen i V-ås i Söndags! Jag testade den ordentligt, o köpte den på stående fot.

Han begärde 59.000kr för bilen då. Det är den nog egentligen värd, med tanke på hur de brukar se ut o med tanke på allt man nästan alltid måste byta... Jag betalade dock "något mindre" för den.

Jag lägger upp den i galleriet!

/Anders

BMW - Das Steht Dir Gut!
Grattis KRAFTWERK till en fin bil :)
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
E38B12:

Tackar o bockar! Jag tycker iofs. att den känns lite "gammal", men man måste ju bara gå på skicket. Jag körde ju nyss en -94 740, så visst är det lite skillnad...men jag tycker den är underbar, o väldigt "kult" :-) Framförallt det strikta, orörda originalskicket!

/Anders

BMW - Das Steht Dir Gut!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.