|
|
|
|---|---|
|
Monterade lilla färddatan för ett tag sen. Hade då problem men det var lättlöst då det bara var att köpa nya glödlampor! Men nu märktes ett annat problem. När man ska ställa in tid o datum ska man hålla in knappen UHR tills pricken mellan 0 och 00 börjar blinka. Men denna prick blinkar hela tiden! Och den reagerar inte alls när man håller in UHR knappen... Jag visade det för en mekaniker på BMW i Segeltorp och han testade lite och kom fram till att datan var skum o gav mig rådet att testa med en annan. Så nu köpte jag en ny (beg) liten färddator. Monterade den nyss och fick exakt samma sak! Pricken blinkar hela tiden! Kan det ha nåt o göra med att temp.mätaren inte e ikopplad då framspoilern inte sitter på? Eller vad kan det vara? Hur ska jag göra för att få igång den?? Tacksam för tips o svar! Min Bil - Länk | |
| Ingen? | |
|
Jag sålde en begangnad dator till en kille som sa att den gjorde så. Den fungerade dock i min bil och en annan bil som han testade den i. Så förmodligen är det någon kabel som saknas. Lars |
|
|
Okej, men är det möjligt då bilen verkar "förberedd" för lilla datan då det finns yttertempmätar kabel fördraget...? Tack |
|
|
Ska den inte blinka när strömmen varit bruten? Min fungerar så att den blinkar när man ställer klockan och "bekräftar" genom att trycka på uhr-knappen. Då lyser den med fast sken. Ska man sedan ställa klockan igen håller man iinne uhr-knappen längre som du beskriver. |
|
|
Strömmen varit bruten? Det har den nu under vintern! Kan det ha med det att göra? Hur ska jag göra? Den lyser med fast sken när jag har lysen på, om inte så är den dämpad tills jag trycker på någon knapp på den... |
|
| Ingen som vet hur man åtgärdar detta? Inte ens Erikw - e34 experten? :P | |
|
Har inte tempmätaren inkopplad men det funkar som det ska med lilla datorn.Inget blinkade. BMW e lag |
|
|
:-) Eftersom jag inte VET har jag hållt tyst... Är du säker på att du tryckt på tryckt på h/min-knapparna och därefter Uhr-knappen för att bekräfta inmatningen (som FredrikNilsson skriver)? Efter strömavbrott blinkar pricken på min också, ända tills klockan är inställd. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Är det så, hm jag är inte helt 100 på att jag testat det där som du nämnde nu Erikw! Ska testa det idag o se vad som händer då...! | |
|
Har testat nu och det funkade inte... :( Vad är den lilla "pricken" till vänster om displayen? är det nån reset-knapp eller liknande? Nån som vet? |
|
|
Det gröna fönstret är till ljussensorn, som reglerar bakgrundsbelysningen i förhållande till omgivningsljuset. Har du provat att hänga av batterikabeln i 10 minuter, efter du monterat in klockan? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej, Nu har jag kanske en lösning.... Kolla att du ström på pinne 8 när tändningen är på! Kolla på Länk MF-UHR Nachrusten Lars |
|
|
Direktlänk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Intressant! Synd att jag inte fattar nåt av tyskan! Kan nån skriva hur jag ska göra eller skicka ett mail med en förklaring? Skulle uppskattas! Tack! |
|
| Ingen...? | |
|
HAr du mät att du har spänning på pinne 8 vid tändning på? Om inte kan du ta ström från radiomatningen. På den här sidan kan du se vad som behöver vara inkopplat. Länk Hälsningar Lars |
|
|
Nej jag har inte mätt det, hur gör jag det? Jag förstod inte mycket av det där kopplingsschemat....Får titta noga när jag är hemma hehe.... |
|
|
Vad är pinne 8 för nåt? Och vad behöver jag för att mäta strömmen där? Tacksam för svar... |
|
|
På kontakten till datorn. änvänd ett vanligt mätinstrument inställt på volt mätning och kolla att du får 12v på pinne 8 i kontakten vid tänding på. Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.