AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.289

Plocka av kofångare på E34? Hur?

Sida 2 av 2
Z-
433
Z-motor
E34 520-88 [2,5L]
E34 525-94 [turbo]
Vilken egentlig funktion har de stora plastskruvarna som sitter under de svart sidolisterna vä & hö sida på bakstötfångare?

De stora plastskruvarna jag menar är nr 10 som fäster mot plastmothållet nr 12: Länk.

Tänker på att det går ju att bara dra av bakstötfångaren som sagts i tidigare inlägg, utan att lossa dessa skruvar som beskrivits. Vilken funktion har de? Bör man lossa dem i alla fall?
BM
48
BMWbyME
525i E34 -92
523iA Touring E39 -98
Killen på Carclinic i Mora sa att de bara var skjutklossar, och att man inte behövde bry sig om dem när man ska plocka av kofångaren. Bara låta dem sitta där asså...
Z-
433
Z-motor
E34 520-88 [2,5L]
E34 525-94 [turbo]
Jo det stämmer ju, dra av och skjuta på :-) Men varför finns möjligheten att skruva av plastmothållen som håller fast stötfångaren mot styrskenan? Är det så enkelt att man på ett lättsamt sätt ska kunna byta plastmothållet om det skulle gå sönder? Verkar märkligt, har just ingen justeringsfunktion heller vad jag sett.
BM
48
BMWbyME
525i E34 -92
523iA Touring E39 -98
Nej jag vet, fundera också i vad för funktion den egentligen har, men ja du.... Om du får nys om nånting så kan du ju alltid updatera oss "autopowrare" :)

Vad ska du göra på bilen då? lacka kofångarna?
Z-
433
Z-motor
E34 520-88 [2,5L]
E34 525-94 [turbo]
Nej, jag bytte tankbanden (fastsättningen till bensintanken) och då undrade jag över konstruktionen som håller fast stötfångaren bak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.