AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
788

M3 ljuddäpare på E36

WG
155
WGiant
535 -92
Fungerar det att ansluta en M3 ljuddämpare till en vanlig E36 325 ?
Tex denna: Länk

Bilen: Länk
WG
155
WGiant
535 -92
inte nån som vet?

Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Det beror på.. Jag vet inte om det är olika fästen på ljuddämparna på M3orna beroende på årsmodell inom e36-modellen.

Men när jag skruvade på ett kellenersportavgas. på min 316 så var det till att göra om och grejja.. Det hade tidigare setat på en 320..

Men kolla upp så fästerna stämmer något, i så fall så är det inga problem att schystera dem en aning.

MVH
CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
För under 3000kr kan du få ett nytt simons sportsystem till din bil som låter dovare och mer än ett orginal M3 system enligt mig. Vet iofs inte hur länge systemet håller men mitt förra höll i nästan tre år sen sålde jag bilen.
WG
155
WGiant
535 -92
CETE okej. kollade på deras hemsida och det är 2 stycken dämpare bredvid varandra.. det är inget problem med att fästa det i orginal fästena?

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

WGiant: Köper du ett Simons Sportsystem som är anpassat till din bil så passar det som handsken, passaar fint i orginalfästena. Jag monterade ett Simons system på min fd. 325:a och jag va mycket nöjd med det. Hade bara kvar bilen i 1,5 år efter montering ifs.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
WG
155
WGiant
535 -92
Tack för det Jimmy!

Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Förstör inte era bilar med simons! Ljudnivån bara ökar och ökar hela tiden och det metalliska, klassiska BMW-ljudet byts ut mot ett tråkigt murrande som inte är speciellt kul.

WGiant: M3-avgas passar på din bil.
WG
155
WGiant
535 -92
Rantzow mmm det blir inget simons. Funderar på ett av Remus, verkar bättre.

Angående M3 dämpare så ringde jag BMW och enligt dom så passade det inte utan jag behöve bygga om fästet mellan dämparn och katten då det va grövre på ett M3 än vad det sitter på en 235:a..

Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
Kan klart rekomendera supersprint om man vill ha det metalliska BMW ljudet! Riktigt skönt när man varvar upp på ettan och tvåan!

" BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.