|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
"Beror väl på hur mycket plats å pengar man har :)" Vad jag har hört så är detta inga problem alls för ägaren! :-) Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Otroligt, sådana bilar / historier gör mig alldeles knäsvag! :) /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Vad tror ni att den kommer gå för? Vore ju tufft att ha den! =) |
|
| Verkar grymt! Ingen som åkt o kollat på den eller ska göra det ? | |
|
Ha, en motor som står så länge lär ju inte må så bra. Korrusion i motorn, gummi som har torkat och en massa mer saker.. Bilar man sparar (motorer) konsverar man om man inte hade tänkt att köra dem. Kan referera till flygplan som flyger väldigt lite timmar per år har mycket tätare inspektioner (time for overhaule) än ett plan som flyger mycket oftare. Just på grund av korrusion och åldrande material. Men visst, fina är dem säkert. Mischa Danko |
|
|
Utanför Eksjö bodde en gubbe som hade en Volvo PV som han körde med till kyrkan på söndagarna. När han efter 25-30 år gjorde 1000-mila servicen hittade verkstaden några fel som fick åtgärdas. Då surnade gubben till och sa "Nästa gång ska jag köpa en Mercedes." :D På tal om lite mil på många år alltså. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
| Haha! tänk om det är ett mätarskruvat vrak ifrån tyskland då? :P | |
|
Golddigger; Holland snarare i så fall;) Mvh Stephan |
|
| En firma sålde nyligen en Mercedes SL från 80-talet som gått 190 mil. Bilen var i ett fantastiskt skick och var inte billig. Plasten på trösklarna satt kvar. Kunden hämtade bilen på en trailer. Det är det tragiska med extrema lågmilare. De kommer aldrig användas. Ett sorgligt öde för alla underbara bilar som tigger om att köras. | |
|
bjoerck > Kan till viss del hålla med dig, men för mig hade det varit med sorgblandad glädje att plocka ut ex. en M3 e30 med 100 mil på mätaren för att åka dagligen med. Likadant med samlare av leksaksbilar (har en i familjen), de ligger bara nerpackade i kartonger istället för att ställas ut i glasmontrar... /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Inte konstigt med lågmilare även om det inte är vanligt. Jag har en E30 3.23i som har gått 830 mil och aldrig varit ute i regn. Helt nyskick och luktar så också. Bilarna måste underhållas precis som vanligt även om de inte rullar. Jag har ägt den från början så jag vet historien med den. Ulf |
|
| Jag var och hämtade en izusu pickup som stått sedan 93 förra året det va bara att tanka och föra rent brytarna och köra hem den dock var flaket rostigt och lite matt i lacken då den stått ute hela tiden på en gräsmatta. Bilen hade gått 8000 och var en 88 så motorer klarar sig nog i rgel ganska bra när dom står. | |
|
Måste vara en fascinerande känsla att ha en bil som har gått 6 mil på så många år. Topgun007: Jag älskar ju att köra och har svårt att spara på milen. Försökte någon gång med konsten att ha en lågmilare och använda sparsamt med dålig framgång. Blir därför oerhört nyfiken på din bil och hur det kommer sig arr du kört så lite. Räknar jag rätt har du kört ca 39.5 mil i medel per år med din bil som kostade någonstans från 103.000 när den var ny. Var det ett medvetet val från början eller? |
|
|
Hejsan! I mitt fall så var det så att jag fick tjänstebil, då bilen hade gått 500 mil och sedan hann jag inte med att köra den helt enkelt för familj, hus, stuga och tufft jobb mm. Den har inte varit ute i trafik på minst 15 år men jag underhåller den hela tiden ändå och startar upp den regelbundit, byter vätskor mm. Jag har två andra bilar också BMW som jag gör allt med så tiden räcker inte. Och ifjol började jag köra MC vilket är superhäftigt, men tar tid. Det känns som det är lika bra att behålla den och inte finns det många sådana bilar kvar. Skulle man titta på ekonomin så är det en mycket dyr bil just nu, om jag räknar alla upplöpta kostnader som har kommit till under åren. Men hade jag rökt ja då hade dessa pengar gått upp i rök istället. Ulf |
|
| 1602:an som det pratas om och som var med i 02-bladet. Har jag enligt uppgift fått höra att den är så gott som förstörd. Svärsonen tog visst hand om bilen och ställde ut den utomhus och då tog rosten och möglet över. Tydligen körde dotten till tanten några mil med den. så jag tror mätarställningen var ca 350 mil innan den ställdes ut. Svärsonen försökte tydligen få den utställd på Söderströms museum i utbyta mot att han skulle få låna/få en ny Bmw. Sedan så begärde han hutlösa summor för den. Allt krom är rostigt och alla gummilister förstörda. Plasten är kvar i baksätet men hela inredningen är möglig m.m. | |
| Ja priset är man ju nyfiken på. Någon nämde 50k i början av tråden. Det måste väl vara i underkant? Vad tror ni? Jag tycker definitivt att den är värd mer. | |
bmw,m3 |
Någon som vet vad priset är på 518? |
|
Har nu läst reporttaget om bilen i fråga...vilken häftig grej! att få se en "ny" 15 år gammal bil...läckert! Nån som vet vad hon vill ha för den? |
|
| Slogs just av en sak. Tänk er samma sak fast än att det hade varit en M5a. Det hade varit helt magiskt. Kan tänka mig att det står någon helt oanvänd gammal M5a i bmws egna sammlargömmor... | |
bmw,m3 |
Nu är den ute till försäljning! Men vad ska man bjuda på en sådan bil? Mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.