|
|
|
|---|---|
|
Räcker de att bara byta fjädrarna då? tänkte på en 40mm sänkning ca. Vem säljer fjädrar mest prisvärt? mvh Daniel | |
|
Jag har nyligen monterat en H&R sänkning på 323:an som sänker 35/20, tycker det blev helt OK. BMW CS #5206 |
|
|
du har inga bilder? du bytte aldrig dämpare? // Daniel |
|
|
Orginaldämparna tål inte sänkfjädrar i längden. De brukar ta slut inom ett år om man "sniksänker" Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag kör med originaldämparna, men hur länge dom håller vet jag ju inte, men på min e39 som jag sänkte för snart fyra är sen bytte jag dämpare på för nån månads sen, och den är sänkt 40/15. Har tyvärr inga bilder med sänkningen ännu, kanske jag hinner ta några imorgon. BMW CS #5206 |
|
|
wendtan: gäller det även om det sitter sport-chassi på bilen då? ska inte d hårdare dämparna palla för det? |
|
|
Med originaldämpare så menar jag dom som är till sportchassit, för dom heter väl så, som sitter original på e46 coupé BMW CS #5206 |
|
|
sportchassits dämpare är inte särskilt mycket hårdare än standardchassits. De är Sachs gasdämpare i båda fallen. De är mycket enkelt egentligen, en dämpare tillverkas för att fungera tillsammans med en viss längd och hårdhet på fjädern. Givetvis även med hänsyn till bilens tyngd. När du ändrar förutsättningarna för dämparen genom att byta till en kortare fjäder som med högsta sannolikhet är hårdare så tar dämparen stryk. Du får dessutom ett upträdande i bilens fjädringsegenskaper som inte alls är anpassad för bilens väghållning. Men visst, bilen blir lägre till en låg kostnad. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
DanneE |
Köp Coilovers, ställ den höjden man vill ha... Kanonsmidigt! Här är bild på min precis nerhissad från lyften, så den är lite lägre nu. Länk Hejs! /Daniel /Daniel 320dT M ´05 Mer info: Länk |
|
så det är inte alls att rekommendera att sänka med org dämpare? Har hittat H&R fjädrar till överkomligt pris. Hur länge brukar en dämpare hålla med "rätt" fjädrar resp. med "fel" fjäder? |
|
|
Spajjjs! Det är nog väldigt olika, jag körde 4 år med 40 sänkning på min e39:a, och då bytte jag för att dämparen tog in fukt och frös när det var riktigt kallt, så det är nog svårt att ange. BMW CS #5206 |
|
|
Danne E: Vad är coilovers? Känner igen ordet men vet inte vad det är... Hur mkt är din 3:a sänkt? /M |
|
|
Coilerovers= Ställbara fjäderben i höjdled. Du kan inom ett visst spann själv justera höjden på din bils chassi helt enkelt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.