|
|
|
|---|---|
|
Tja Gjorde precis en 4-hjulsinställning på min 328:a hos vianor... Så märkte ja att de inte ställer in hjulvinklarna när hjulet lutar innåt (upptill)efter att ha sänkt bilen!!!!! Har en 45/40mm sänkning på bilen!! ALLTSÅ kan man inte ställa in den vinkeln på e36????? NÅN som gjort det??!?!?!? Vore tacksam för svar!! Mvh johan | |
|
Fram går det att ställa en del, men baktill blir det svårare. Iallafall sa de så åt mig på däckfirman då jag ställde mina vinklar. En 40mm sänkning baktill går knappast att "ställa bort". Dessutom är det ju meningen att hjulen ska peka inåt upptill efter en sänkning eller hur? |
|
|
jag hade bilen sänkt när jag köpte den också o jag var också o skulle fixa vinklarna för hjulen såg "satta" ut (inåt upptill bak) men det går inte att vrida dem mer när den är så sänkt. risken finns att däcken kommer slitas snett också - de som satt på var helt blanka på insidan. jag höjde bilen med originalfjädrarna, ställde om o skaffade nya däck, känns mycket bättre (fast det är klart, är det sänkningen man vill åt så är det som det är :) bilen kom inte ens upp på de flesta av vianors ramper först :) /björn |
|
| I fram går det inte att ställa camber alls. (Om man inte byter tex övre fjäderbenslagren till något justerbart.) I bak går det att justera, men jag vet inte hur mycket. På min sänkta bil gick det att få rätt vinklar i bak i alla fall, men jag har bara 30mm sänkning. | |
|
Tja Adelson,vem gjorde den iställningen åt dig?? Eller fixade du det själv?? Vilka bultar ska du ställa på då, isåfall?? mvh johan |
|
|
maiden: Det var en firma som heter A-däck i Uppsala som gjorde inställningen åt mig. Camber i bak justeras vid den nedre länkarmens yttre infästning. Se nummer 10 och 11 på bilden i den här länken: Länk |
|
|
Tja OK,ska kolla upp det då...men de kan ju inte finnas så mycket spelrum där,men man kan ju ställa så mycket de går!! Tack!! |
|
|
"I fram går det inte att ställa camber alls" det går det visst. jag gjorde det igår på min e36. dom sa på däckfirman när jag gårde hjulinställningen att alla värden var bra utom camber. den ska vara mellan 0,2 grader och 1,2 jag hade 1,2 på vänster och 1,7 på höger. (sliter däck på insidan) så jag hissade upp bilden och tittade lite. jag så att det går att fixa litegrann i.a.f. Länk man nummer 5 i länken ovan ser du "camber correction bolt" den justerar man med. man måste dock slipa lite i hålet så att den kan löpa.. |
|
Istvan |
Som sagt, de går ställa ccamber både fram å bak. Iaf på min M3a... Har runt 2bak å 1,5 fram, slitter i innern, men kör endel bana så de får va så ;) MVH Istvan |
|
Fel fel fel, camber sliter inte däck nämvärt därimot så gör felaktigt toe värde det. Vem berättade att camber dödar däck? däckfirman? 0,2grader i camber är tok för lite även på en ren gatbil/gatdäck minst 1 grad men gärna mer istavan vad har du i toe på din bil? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.