|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vad det kan vara för fel om 540 lådan går på nödläge? Är detta något med plastkulorna eller är det elektriskt? Dyrt att laga? | |
| Farsans 540 gick i nödprogram när batteriet var slut, så kolla om det är ok | |
| Har du chipat motorn? isåfall måste även lådan omprogrameras. | |
| "BMWseven": Behövdes då inte på min 540 -93 när jag chippade. | |
|
Kolla som sagt batteriet, vid låg laddning strular automaten även om bilen i övrigt verkar ha ström. En annan sak du kan kolla är anslutningarna till lådan - dra ur kontakten och rengör om det är oxiderat. För lite bilder på det hela kan du kolla mektipset om att byta plastkulorna -> Länk Jag vet inte om den går i nödprogrammet om oljenivån är låg, borde kanske varna innan och växla dåligt? Skriv gärna vad som felade om du löser det. //Magnus |
|
|
Om du har eftermonterat sidoblinkersen på bilen och slarvar med gummitutan på innerväggen kan det ha runnit in vatten i styrboxen till farthållaren (om du nu har en sådan). Det blir då kortis i lådan och om det inte kontrolleras fort kan du behöva byta betydligt mer än elektroniken till automatlådan då den också kortsluts. DANNE Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.