|
|
|
|---|---|
|
Nu när jag moterade på mina sommardäck på min 525:a för 5 dagar sen så började min bil att skaka något så fruktansvärt. Går inte att åka fortare en 70 km/h. Det är inte däck och fälgar det är fel på Jag har haft inne den på gummivärkstadan och dom hittar inget fel. Det skakar i ratten och gaspedalen. Vad kan det vara? | |
|
Är det centreringsringar med till fälgarna som du har glömt att montera?? Brukar vara med en plastring att montera i fälgens centrum. //Niclas Pärlan Länk |
|
|
Kolla så ingen P-ände är trasig eller någon annan länk i framvagnen. Du har ingen broms som ligger an? Blir bromsskivorna varma efter du kört? /Per |
|
|
per_j82 Gissar att Starkenberg_85 hade märkt av det även med vinterhjulen monterade! Gissar att centreringringarna saknas eftersom att felet blev då han böt fälgar! //Niclas Pärlan Länk |
|
|
Näe... Hade inga skakningar med dom och centreringringarna sitter på plats. Det är om det är bromsskivorna som inte är bra då?? JAg fattar inte vad det kan vara. Men jag tackar så mycket |
|
|
Nillen Det beror på vilka sommarhjul han har. Vinterhjulen brukar ju oftast vara på 15", medan sommarhjulen kanske är på 17" eller 18". 17" & 18" påfrestar framvagnen BRA mycket mera än 15" hjul, därav känns minsta lilla glapp mycket tydligare. /Per |
|
|
per_j82 Det är ju sant... fast ändå låter ju skillnaden så stor mellan vinterhjulen o sommarhjulen. Skakar så pass i bilen med sommarhjulen att det inte går att köra fortare 70km/h o inte ha haft några bekymmer med vinterhjulen låter som det är något knas med monterigen med sommarfälgarna. Vore klart kul o få ett svar på problemet när det väl är löst av Starkenberg_85. //Niclas Pärlan Länk |
|
| kolla så att hjulbulltarna verkligen passar i fälgarna att lutningen bottnar riktigt, annars kan du få precis ett sådant symptom som du har.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.