|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket kan man betala för en BMW m3 cab -98 Den har det mesta i utrustningsväg såsom Tvåfärgad skinninredning Elstolar med värme Digitalklimator Stora färddatorn Bmw-stereo med cdväxlare Helautomatisk cab Ht samt Smg-låda. Den har gått 11500 mil är importerad -03 vid 10000mil. Finns det något försäkringsbolag eller någon typ av entusiastförsäkring som inte skinnar en helt vid försäkring av ovanstående bil. Samt hur kan man kolla hur många tidigare ägare i tyskland och servicehistorik på bilen kan man få hjälp med detta av närmaste BMWhandlaren och vad kostar det i så fall. MVH Lasse | |
|
Försäkringsbolag. Det är mycket få som lyckas få igenom M bilar som entusiastfordon. Min erfarenhet är dock att ägaren är viktigare än fordonet. Är man typ 45 år, bor i villa i en småstad, medlem i BMWCS och har eller har haft andra entusiatbilar sen tidigare, kund i bolaget osv osv kanske du kan lyckas. I annat fall är det nog kört. E |
|
|
Ja, det blir svårt att entusiastförsäkra den. Men försök gärna, jag har hört att några har lyckats. Jag hade Länsförsäkringar tidigare men bytte till Trygg-Hansa när LF höjde premien förra året. BMW tar några 100-lappar för en historikkontroll men då kan man bara se när den varit inne för garantireparationer etc, dvs inte när och var den har servats. Ägarhistoriken kan du se i fahrzeugbrief. Du kan begära en kopia på detta papper från bilprovningen (de tar hand om orginalet vid registreringbesiktning). Enda sättet att kolla upp servicehistorik är att kontakta verkstäderna som står i serviceboken (om det nu finns en sådan). Min M3 Cab är till salu: Länk /Fredrik |
|
|
Försäkring som entusiastbil verkar kört, men är det ingen som kan säga något om värdet på en sådan bil eller är det så att m-bilarnas försäkringskostnad gör bilarna svårsålda=svårvärderade. Så till en annan fråga jag kan endast köra automatväxlat hur är SMGlådan jämfört med traditionell automat vid sportig körning eller när man cruisar på stan, jag har försökt läsa det jag hittat och många tycker smg är sega, jämfört med vadå? Vanlig aut. eller manuell? Är det kanske bättre att köpa en 328 med vanlig automat och dessutom få en vettig försäkringspremie. Fredrik. din m3 fungerar inte åt mej, jag ser på bilden att du även brukar en 2-hjuling härligt nu när våren är på gång men ta det lungt annars kan man bli hänvisad till automat som jag. MVH Lasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.