AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.068

Sälja bil till Danmark

Är det något som man måste tänka på om man skall sälja till en dansk? Antar att han måste exportera bilen till Danmark, hur blir det med ägarbytet? Det känns som om det blir en del praktiska frågor att lösa där. Någon med erfarenhet?

Att jag inte skall lämna nycklar utan full betalning och se till att den avregistreras på mig innan han åker iväg ser jag som självklart.
OT: Sälja Porschen?

MVH / Jacob
OT: Yes

Micke
OT: Det var inte länge du fick njuta av den. Något annat kul på ingång?

MVH / Jacob
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Självklart måste det vara köparen som exporterar bilen. Det du behöver kolla är väl med vägverket hur ägaröverlåtandet ska gå till då dansken inte har ett personnummer. Avregistreringen av bilen i Sverige måste ju vara något som dansken får göra så kan du bara få själva ägarbytet på bilen att ske så ska väl dina delar i proceduren vara över.

___
//Ulf
Micke: Här finner du lite information: Länk

MVH / Jacob
Jacob,
Tack för länken. Ganska spegelvänt som att importera. Tänkte att någon har erfarenhet och kan ge lite om tider det tar etc.

Något nytt, nja inte än, har lite andra prioriteringar ett tag framöver. Sedan står en F430 på listan .... :)
Jacob,
Tack för länken. Ganska spegelvänt som att importera. Tänkte att någon har erfarenhet och kan ge lite om tider det tar etc.

Något nytt, nja inte än, har lite andra prioriteringar ett tag framöver. Sedan står en F430 på listan .... :)
Var det inte någon här på Autopower som hade sålt bil i Sthlm som skulle gå till Finland?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.