|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har ett problem med kära M3:an, jag har läst en hel del om stödlager och vet precis hur det låter när en Hardyskiva går. men jag kan inte förstå vart mina ljud kommer ifrån! det låter nästan som en helikopter på långt avstånd. jätteskumt. har varit upp med bilen och uppmärksammade att bultarna mellan kardan och växellådan satt löst. skruvade fast dom riktigt ordentligt, detta hjälpte lite mot ljudet men inte tillräckligt! sitter det ett stödlager på M3:an (ser inte p.g.a avg/sys och plåt) och vart får jag tag på ett för bra pris? Mmmmm Som i Marabou, eller var det M-Power??? | |
|
Sitter ett stödlager, och ett knutkors mot bakaxeln har jag för mig. Frågan blir ändå om du har kollat hardyskivan ordentligt, ruskar det i bilen? Om bultarna var lösa så kan det mycket väl vara så att lagret i medbringaren på växellådan som centrerar kardanen är slut. /// Fredrik |
|
|
Haft ett liknande problem på min M3:a men var kanske mer ett vinande ljud, det var iaf ett lagenr i bakaxeln som var slut rätt vanligt fel enligt vissa bla den lokala bmw återförsäljaren, samt han som bytte lagret. hoppas det varit till någoin hjälp...;9 //JImmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.