|
|
|
|---|---|
| Hej jag har en e30 320-87 som går ryckigt nu när det blivit varmt ute, hadde samma problem föra sommaren, men gått hur bra som helst nu under vintern, när man kör så skälv bromsar motorn å ibland dör den helt j**** störande föra somaren bytte jag stift mm utan att det vart bätre, snälla nån som vet va det är för fel eller nån som har liknande fel MVH k | |
| Kolla om du behöver byta fördelaren, rotor mm. Annars kan det eventuellt vara ngt med bränslesystemet, men vet inte hur man kollar det. | |
| De bytte jag förra sommaren utan resultat, kan det vara lmm? | |
|
Kanske, men är ingen expert på det området. Har haft/har samma problem länge. Bilen dog helt till slut. Fördelaren va slut. Har inte hunnit kolla om problemen försvunnit helt. Ska hämta bilen idag. Tror att det är något annat som bidrar till problemet också. Andra som vet? |
|
| ok det är såå skumt har gått felfritt hela vintern,, | |
| och fan bara när det är varmt eller fuktigt, eller om den stått still en längre tid,,, | |
| byte lmm i går nu dör den ej men fan va den går risigt, och när den har stått å man startar den går den ej på alla burkar + den slukar 10 liter på 3 mil, och rycker på jämn låg gas, å ryker mycket, var ställer man in bränsle, å vad är det för skruv på lmm som man kan skruva på, MVH//k | |
|
inte lambdadsonden då? om du har relä till den så ryck ut det,annars koppla ur kablarna o testa.... |
|
| har ingen lambda,, | |
| Va och byte till en annan lmm på skroten i dag, nu går den som en klocka igen,, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.