|
|
|
|---|---|
|
med mina små kunskaper så kan jag inte riktigt förstå poängen med att ha ett öppet luftfilter på en sugmotor mer än att ljudet blir lite häftigare på en turbomotor kan jag förstå och höra fördelarna MEN VAD ÄR DET JAG HAR MISSAT VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ BRA?? vill gärna veta tack på förhand mvh johnalbin | |
|
du kanske får en hästkraft..... sen ska det tydligen bli billigare bränsleförbrukning.... ///325/// |
|
|
Skillnaden på en sugmotorbil är obefintlig, Om den är original i övrigt, vissa extrema åtgärder på motorn kan ju resultera i att den behöver mer luft. Förutom ljudet då. /Christofer |
|
|
Jag hade en Galant V6-93 innan... den monterade jag öppet luft filter på o den gick markant sämre. Fick inte alls samma ork i den på toppvarven... o det märktes på toppfarten som blev ca 190kmh istället för 225km/h observera att detta är mätarhastighet o inte verklig hastighet! Så det blev att montera tillbaka original! //Niclas Pärlan Länk |
|
|
Placeboeffekt möjligen. Trams... /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Poängen är ljudet... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hade ett K&N öppet filter på min 528, men har nu monterat bort det! Den enda positiva skillnaden var vid kraftigt gaspådrag där man tydligt hörde hur spjällen öppnades. Det är ju ganskasällan man ligger och hårdgasar bilen så jag tycker att det är ganska meningslöst med öppet filter, i alla fall på Bmws sexor. Fick dessutom högre bränsleförbrukning. |
|
HV-71 |
En annan poäng är att de ofta är tvättbara och kan användas igen. Var dock försiktig med oljningen av filtret då det kan förstöra luftmängdsmätaren vilket jag råkat ut för. Tror dock inte på fler Hp. |
|
sen ser det snyggt ut också!!!! ///325/// |
|
|
så det är bara ljudet som blir lite härligare och råare MEN JAG TYCKER ATT BMW:S RAKA SEXOR LÅTER EXTREMT UNDERBART ÄNDÅ finns inte mkt som slår det |
|
|
Johnalbin- Jo... ljudet från 8:an . ;) - H U M A N R A G E - |
|
|
finns det till 520 e39 står alltid bara typ passar till 525, 528, 540 |
|
|
Sy-ty- om du är ute efter ett K&N öppet filter så har jag ett nästan nytt liggande inkl.rengöringskitt.ska passa hela e-39 serien. Du kan få det för 1400kr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.