|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Cerwin Vega! BMW - För att det känns rätt! |
|
|
Det blev en Cerwin Vega 154:a i en portad låda... Niklas Olsson, BMW M3-94 Bilder: Länk |
|
| Lite offtopic men ändå: Mina basar har enl spec ett x-max på +/-14mm är det då 28mm slaglängd på dom? | |
| va är det för basar? är nog 14mm linjärt totalt | |
| DLS iridium 10" basar | |
Xicaxo |
Varför skulle MDS vara skit ? Jag har en baslåda med dubbla 12" MDS fanatic fatboy och ett tävlingsteg från kicker.. har aldrig haft bättre ljud i min bil. MDS e klart prisvärda.. levererar 800 watt / bas .. har bryggkopplat ihopa dessa till mit 2 kanals kicker.. och e e hel nöjd. |
Xicaxo |
jag har till och med fått skruva ner slutsteget en aning.. för d gick inte att sitta i bilen när jag drog på.. slog lock för öronen.. MDS e prisvärda.. Vega säljer märket.. inegt annat ____________________________ Smaken e som baken : delad |
| vega sälger märket!? dom gör bra basar å har alltid gjort. kan inte tro (hoppas) att nån väljer mds framför cerwin. | |
| Xicaxo:Vad har du tidigare haft för basar och hur många år sen var det? Jag hade tidigare 2st 10" Mds basar av en av deras bästa serier.Jag tyckte dom var mkt bra då men när jag bytte bil så köpte jag en JBL 10"bas(1100kr hos brl) som jag satte i en färdig 20L sluten låda och den spelade lika högt som mds basarna fast med renare ljud!! Det jag menar är att MDS har basar som är ok men det blir skillnad om du köper "märkes" basar som iofs är dyrare men låter bättre. | |
Robsarve |
Xmax är ett fysiskt mått som handlar om talspolens längd i förhållande till magnetgapets höjd. Linjär slaglängd avgörs av mer saker, som hur upphängningen är konstruerad och om det är tillräcklig frigång i magnetbottnen. En Iridiumtia har 32 mm linjär slaglängd. tycker Erik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.