AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
624

Mer pulver i 520 -88 ?

Vilket är det billigaste och lättaste sättet att få lite bätttre pulver i en 520 -88. Vill helst slippa att byta kamaxel och en massa andra mekaniska delar.
Skicka gärna läkar till sidor där jag kan hitta det jag behöver.
blir svårt det om du inte vill byta ut lite delar, eller montera mera delar tex turbo. chip är nog bara bortkastade pengar.

du kan montera extraktorgrenrör å sportfilter samt ett rätt öppet avgas så kanske det blir en liten effektökning.
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
det bästa och billigaste är nog en 525 motor.. då får du 170 hk på en helg ju..
Visa användare
193
six power
M5 3,8 -92
325iK -87
åh gud vilket smart svar... :)

E3
111
E30_Touring_89
Bmw M5 e39 -99
Bmw 320i Touring -89
six power: skulle hellre säga smart fråga. Få ut mer pulver utan att byta kam och andra mekaniska delar är inte lätt, då får man plana och porta toppen de är nästan de ända du kan höja effekten märkbart med utan att byta delar.

Så jag håller med Axel_E30, köp en 525 motor.

Annars om du ska höja effekten på 520 motorn får du plana och porta toppen, byta kam, mirafräsa ventilsäten, höja bränsletrycket, högkomps kolvar, smt6 att ställa tändningen med. extraktorgrenrör.

Filter, avgas och chip sånt crap är bara snack, de ger oftast inte ett skit med effekt på en sugmotor.

Vill du ha mycket effekt så turbokonverterar du.. men som sagt enklast är att byta bil till en 525 - 535 etc, eller byta motor.

När man sugmotortrimmar finns en grundregel som brukar stämma rätt bra... de går åt 1000kr för att få 1 hk mer.. altså 1000Kr / hk

Länk
Visa användare
193
six power
M5 3,8 -92
325iK -87
ja precis... jag tyckte verkligen det var ett bra alternativ...;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.