|
|
|
|---|---|
|
Så har man krockat BMW:n *SUCK* Tog ledigt en eftermiddag förra veckan för att bytta till 18-tummarna, tvätta och vaxa och vad händer då? En pensionär svänger vänster in på en dubbelfilig huvudled efter en katastrofal (eller obefintlig) bedömning av trafiken i korsningen. Inget annat att göra än att klippa baken på pensionärens Volvo 740. Resultat: Länk Ingen vacker syn... Det gör dock att de stylingplaner jag tidigare lagt på is nu har blivit högst aktuella. Behöver bara betala mellanskillnad för dyrare grejer jag vill sätta på fronten, montering och lack fixar plåtfirman. Hella Angel Eyes är redan beställt! Nu klurar jag lite på en M-front. Fick en prisuppgift på 5100 hos Borgs Bil för en original framskärm mot 3355 för en vanlig 96-00. Nu tillkommer ju dimljus men hur mycket andra delar MÅSTE man ha för att det ska passa. Kylkanaler, fästen och dyl? Kanske de rentutav blivit skadade och måste bytas delvis pga krocken? Någon som har koll? Går det att få tag på en front billigare av andra tillverkare typ Schnitzer eller Rieger som ser bra ut (ej grejer med dålig passform som hos MDS) och komma undan billigare därigenom? Bilen ska in om två veckor så har lite tid att leta men ska man beställa något bör man ju göra det omgående... Surt att smälla men man behöver ju inte göra det till mer än det är... MVH //M...ikee :) | |
|
En fråga till: Om man köper M-front som lös del hos BMW. Är det då med eller utan mittribban? Den önskar jag nämligen vara utan... MVH //MikEe |
|
|
Såg din bil i veckan, åker den vägen varje dag inte kul men jag har haft samma skada fast på högersidan. Det är tråkigt men så är det. Ang M fronten så behöver du endast höljet (Fronten) eftersom dina bromsar behöver inte denna kylnig på bromsarna så behövs inta skärmarna osv. man får pilla lite men inget större ingrep! M5:an behöver dock det, men det säger sig självt. mitt ribban följer inte med, men ytters otroligt att den gör det kolla med bmw. |
|
tvåtakt |
Höljet kommer helt rent sas. Du behöver hölje,galler,ribba,dim-ljus,täckgrejor till dim-ljusen,bromsluftskanaler,nedre delen på innerskärmarna,en gummigrej under,stötlister + ev motorpappen och den stora plasten med njurhål i. Stylingfirmornas grejor är skit, vad gäller passform och liknande. Även Schnitzer Rieger och Hartges grejor är ganska kass! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.