|
|
|
|---|---|
Soton |
Jag är kund hos BMW solna hos M.W När man lånat demobil så har man ju passat på att åka runt till dom andra bmw åf i storstan... Slog mig att Danderyd har dryga försäljare som inte tar en på allvar om man inte kommer med armanikostymen på sig... Speciellt när man som jag jagar BMW i 300.000 kronors klassen. Hur är dom andra återförsäljarna? Solna lär vara dom bästa, men sen? Livet består av BMW o hockey alena... |
Montoya |
Tjena Soton Jag tycker också att vissa är dryga t ex så beställde jag lite små detaljgrejer (knappar)på Asplundsbil (BMW) och har varit inne en gång och frågat om de har fått hem grejerna nej svarade de ,vi ringer och inte fan har de ringt än . Så jag gick till en annan och fick grejerna efter 3 arbetsdagar. Jag tycker BMW/Mazda i Värnamo är riktikt trevliga mot sina kunder --------------------- längtar efter sommaren ...... |
|
Jo fan värnamo där köpte jag min M3:a i oktober.. "See you at the Rödljus" |
|
Montoya |
M3efl Är M3:an röd ? jag såg en där för ett tag sen riktigt snygg |
|
Den röda M3an hos Levins vart ju en 97a SMG. Om jag inte missminner mig är m3efl M3a gul va? Köpte du den på Levins eller privat i värnamo? /Per, Värnamo bo |
|
Soton |
Fjollträsk = Stockholm... ;o) Livet består av BMW o hockey alena... |
|
Stockholmsförsäljarna e rätt kass allihopa. Enda gången man får attention är om man kommer på dagtid iklädd kostym och säger att man ska köpa kärran på firman. Ring till en Porscheförsäljare så kommer ni att bli förvånade, trevligare folk får man leta efter! Det gäller dessutom samtliga återförsäljare. |
|
|
har blivit mycket bra bemött av vissa säljare i sthlm, av andra skituselt. Kanske haft tur? På Porsche fick jag utmärkt hjälp av en säljare.... mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
Min erfarenhet av BMW-säljarna i Tjockhult är att de nästan alltid är trevliga men nästan aldrig särskilt angelägna om att sälja. Och det går fetbort. Köper man en bil för några hundra tusen vill man bli behandlad som kund, inte som ett störande inslag i verksamheten. Säljarna här i stan har varit bortskämda med för många kunder med för mycket pengar. Köpte min nuvarande bil utanför Stockholm och fick, förutom bättre inbytespris, ett mer personligt bemötande och mer engagemang. Kommer sannolikt att handla utanför stan även i fortsättningen. |
|
|
Zodiaken och M3efl, Lars Levin...jag brukar gå dit och kolla ibland näör jag är nere med frugan och hälsar på svärföräldrarna....priserna på beg är minst sagt extrema där...antingen samlar denne handlare på bilar och lever på att sälja nytt eller så kan man pruta en 50% i vissa fall...undrar om 530 94:an som de sänkt från 189' till 169' finns kvar....nu får man ju en 540 96:a eller i vissa fall 97:a för de pengarna med den nya karossen!!! |
|
|
Det bästa man kan göra om man inte har en personlig kontakt med en säljare är att helt sonika kliva in med en lista på EXAKT den bilen man vill ha. Man säger att undertiden jag dricker kaffe så räknar du ut det absoluta bästa priset du kan ge mig på den här bilen. När jag kommer tillbaka om 15 minuter så kommer jag titta på budet och om det är bra köpa bilen av dig och om jag anser att budet inte är bra ta lappen och gå härifrån. Köper jag bilen här har du en trogen kund. Allt jävla skitsnack och "small talk" är ju bara skitsnack. Du bryr dig inte ett piss om försäljaren och försäljaren bryr sig inte ett piss om dig. Grejen är att han behöver dig mer än du behöver honom. Att pruta på en bil som kostar 3-600k känns lamt! Det är ju inte torget i spanien! |
|
Soton |
Exakt, säg att du är lite stressad och gå rakt på sak, avsluta med orden: Kan du leverera? Livet består av BMW o hockey alena... |
| acey skrev:"Att pruta på en bil som kostar 3-600k känns lamt". De gånger jag köpt ny bil har jag alltid prutat. Tack vare att jag alltid varit hård vid förhandlingarna har jag alltid sänkt utgångsbudet med minst tio procent. Pengar som kan användas till roligare saker än att lägga på bilaffärer. I dagsläget är det bara Citroen som använder sig av färdigprutade priser. Det innebär att ett överpris betalas då fullpris betalas hos övriga bilförsäljare. | |
| köpte m3an privat och den e gul.. | |
|
bjoerck: Jag säger inte att man inte ska pruta. Men man kan väl tala om för bilförsäljaren att man vill ha det bästa priset direkt. Tror knappast att det är pga din prutningstaktig som du lyckats sänka priset. Säljaren har en viss gräns han kan pruta till. Om folk inte prutar så får dom inte ett bättre pris. Om folk kräver ett bättre pris får dom det. Om jag går in och köper en splitter ny m3a och säger att antingen vill du ha mig som kund de närmaste 15 åren med ny bmw varanat år eller så ger du mig ett skit pris och kammar 0. Så tror jag det är lika bra taktik än att sätta sig och försöka snika med sig en extra försahjälpen väska. Jag skiter i försäljaren och försäljaren skiter ännu mer i dig, bara så du vet. Hans intresse är att sälja så mycket bilar som han kan, ditt intresse är att få ett bra pris som möjligt. Varför ska ni sitta och diskutera? Jag ger honom 15 minuter undertiden jag dricker en kopp kaffe sen är det bra. Han vet hur bra pris han kan ge mig och tror inte det blir mycket lägre för att man sitter och maler i 3 timmar. Bättre va det på 60talet när farsan och en polare söp försäljaren full och skrev kontrakt på en bil kl 1 på natten. Hans chef var inte glad dagen efter :) |
|
modano |
rekommenderar varmt Lars Levin Bil AB i värnamo... varför ? jobbar där... *ler* dock inte med försäljning utan datorer... kom gärna förbi! ------------------------------ det finns bilar... men som tur är så finns det också BMW... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.