|
|
|
|---|---|
|
Stort prisspann på 740-95! En del verkar skänka bort sina sjuor medan andra är mera optimistiska. Det är inte utan att man längtar tillbaks till E38 när man ser dom låga priserna. Länk Länk /Mart | |
|
Helt klart är det ett stort prisspann... Men sedan får man räkna med att de som annonserar så högt har sina annonser ute en bra stund, om de ens får dem sålda alls. Jag har sett 2-3 annonser som legat i över ett halvår, ändå omkring 100k begärt, men inte får dem sålda... Sedan finns det ju ett antal E38 som det låga priset verkligen är rättfärdigat. Det finns en hel del exemplar som man egentligen inte skulle vilja ta i med tång. Men om man återgår till "normalbilen" som har vettigt skick och miltal så skiljer det fortfarande vääldigt mycket på annonspriserna faktiskt! /Marcus |
|
Scheckheft |
Hej Säljare nr 2 verkar tro att året fortfarande är 1999. Och sedan: "Bilen har all-utr+lite till, men ej nav+tv" Mycket får man höra innan öronen ramlar av. Mvh Scheckheft |
|
Javisst. När jag sålde min E38 för några år sedan fick jag inte ens så mycket. Man undrar verkligen vad "+lite till" innebär när den inte har TV/Navi. /Astroboy |
|
|
Den kanske har 'pistolenfach'...haha The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
På första bilen står bara över 20.000 mil...Kan ju vara 20.500 mil eller 33.000 mil... Ägaren till andra bilen är en optimist men då det fortfarande finns personer som inte har koll på läget så är det mycket möjlig han får sålt sin snabbare än den första och han kan ju dessutom pruta en del och ändå göra en bra affär. ___ //Ulf |
|
|
Vi försökte sälja vår 740 95 e38 i absolut toppskick full servicebok hade gått 13000mil för 110 000kr förra sommaren. Men dte var ingen som nappade vi fick ge oss o sälja den för 75 000 sen... Jag förstår inte varför så sköna bilar inte inte kostar mer ? |
|
RPMkeeper |
Grymt stor prisskillnad vare, men den svarte i annonsen kanske var billig för att hjulinställningen var åt h__vete :) Mvh RPM |
|
Man visste ju vad man gav sig in på när man köpte sig en E38.Värdeminskningen skulle bli stor... men det är inte utan att man blir lite ledsen över prisutvecklingen. Och stora bensintörstande gamla lyxbilar rimmar inte gott med dagens bensinpriser heller. Nåja, hade ju inte tänkt att sälja ändå =) |
|
| Håller med föregående. Värdefallet är tragiskt till gagn för de som fortfarande söker en fin 7:a. Vill också påstå att skillnaden i skick är enorm mellan olika objekt. Mitt ex. framförs endast soliga sommardagar då jag även förfogar över tjänstebil. Min e38:a är därför med sina 9000 mil verkligen i nyskick. Med dagens prisnivå får den följa med mig i graven, den äter ju inte bröd i garaget där den står och skänker mig livskvalitet varje gång jag öppnar porten och låter solens strålar glittra i metalliclacken;) Utan en e38:a i gott skick vore mitt liv ofullständigt! | |
|
Joholm, vilken poet. Kan bara hålla med och trösta mej med att är min bil inte värd mer än en nyare småbil, så kan den stå kvar i garaget och skänka mej livsglädje varje gång solen lyser och jag känner för att lyxa till det, utan dess like..... :) 7-serien spelar i en helt egen liga........ |
|
|
Gud vad jag myser när jag läser sådan här bilporr. Konstigt dock att det inte är fler själar som har insett storheten med dessa vagnar. Der schönste Wagen von allem |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.