|
|
|
|---|---|
|
Enligt de flesta rekommendationer ska jag använda NGK BKR6EK i min bil. Detta verkar vara en lite udda modell som inte finns överallt. När man ändå slänger ut frågor om allt och inget kan man ju lika gärna undra: Vad använder ni i era bilar? I Haynes reparationshandbok och i handboken hänvisas faktiskt till andra tändstift - kommer dock inte ihåg beteckningen. Är NGK-stiftet ovan något sorts longlifestift kanske? Bonusfråga: Vilket av Biltemas lågprisstift skulle fungera? Bilen ska ju inte skämmas bort i onödan. :) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
NGK BKR6Ek sitter i många BMW modeller upp till 99 årsmodell så inte är det udda direkt. en överstättningstabell. kors o tvärs Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Det är dyra stift (mellan 70-150 :-) för en sketen 316, finns det inga billigare alternativ? M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
erc, Köp NGK-stiften, jag testade att köra på mekonomens rek. har för mig att det var BERU men efter ett tag så började den gå som en kratta, bytte stift till NGK-varianten och sedan dess inga problem. M40 verkar vara lite känslig för tändstiften. |
|
|
Jag har flera gånger läst på detta forum om personer som köpt billiga stift till sina 90-tals BMWs och fått problem i form av ojämn gång och dylikt. De som då bytt till NGK eller Bosch har, i alla fall jag läst om, blivit av med problemen. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.