AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.000

Fjärrnyckeln larmar inte av?

Sida 2 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Eftersom det gula kontaktstycket som jag lossade enbart går till microbrytaren.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Ok,
Då vet jag. Utår från att det var passagerarörrens kontakt du tog dän.
Men låser dörren sig ändå när du larmar på eller hur fungerar det nu? Är passagerardörren konstant låst nu så att säga.

*BAWORAK*
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det var det gula kontaktstycket inuti dörren som jag lossade, det som sitter 1 dm från handtaget. Kontaktstycket vid dörrgångjärnet är inte lossat.

ALLT fungerar som det ska, frånsett att man inte kan styra centrallåset från passagerarsidan.

Erik

___
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Ok,
Tack, då vet jag. Får prova om det kan vara ngt liknande som spökar för mig.

*BAWORAK*
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Prövade som du hade gjort Erik, men det slutade bara med att larmlampan blinkade när man låste. Dvs den kände av att det inte gick ngn signal via/från microswitchen kan jag tänka mig. O andra sidan hade jag bara 2 kontakter, en gul och svart. Vad skall de andra två (vit och blå) vara till?

*BAWORAK*
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
De andra kotakterna är nog samma som förasidan, dvs värme i låset och givare i handtaget (som tänder innerbelysningen). I min E32 är dessa tomma på passagerarsidan.

Det är inte så enkelt att du har nödöppnat bilen, men inte återställt låsen helt efteråt?

Erik

___
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Nix, har inte nödöppnat något. Aha...måste pröva om det är som du säger med handtaget, men det är det nog.

Men hur menar du återställa? Att synkronisera eller?

Skulle gärna pröva att byta microswitch men vågar mig inte på att ta isär allt, verkar mycket knepigt. Verkar vara knepigt att byta den med låset i också:-(

Men det är ändå bra skumt att det funkar upp till 20sek och sedan inte. Fattar inte alls alltså och det är lite smått irriterande...

*BAWORAK*
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Erik> Var sitter larmgivaren och larmbrytaren i bakluckan? Hur gjorde du för att justera den eller dem? Tänkte kolla om det kan vara där jag har ngt knas. Har haft dän båda framdörrarna idag och justerat fram o tillbaka men problemet kvarstår. Blir smått tokig snart. Fattar inte vad det kan vara. Kan microswitcharna ha med det at göra tror du? Har de ngt alls att göra med själva larmet? Eller kan det vara lådan i baksätet som spökar och inte ger signal till att larma av när man låser upp?

Det skumma är ju som sagt att det fungerar när jag vrider med nyckeln, då hör man et istnikt "klick" precis innan pinnen far upp, nästan som att det sitter ngt på låscylindern som petar till en av piggarna på microswitchen, eller berörs inte dem av detta?

*BAWORAK*
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Blir snart nipprig. Bytte till en annan "larm/styrmodul" under baksätet med det fungerar inte alls. Gick inte att "identifiera/initsiera" nyckeln med den nya ditsatt. Undras varför?
Bytte även batterier i fjärren om det hade med saken att göra, men ICKE!!!
Kan det ha med "crashsensorn" att göra? Typ oxidering eller ngt, ngn som vet var den sitter?

*BAWORAK*
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
BÖRJAR mer och mer misstänka att felet kanske ligger i fjärrnyckeln Har nu vart ute hela morgonen och inget hjälper. Har sprutat kontaktspray mm på alla kontakter inkl dörrkontaktstycket.

Tror det kan vara nyckeln eftersom det INTE går att initiera den efter att jag byter styrenheten. Då händer ingeting, den blinkar sina 5 blink mot mottagaren men sedan ingenting, och efter det så fungerar inte fjärren, tills jag byter tilbaka till den "gamla" styrenheten.

Har försökt initiera på alla sätt tänkbara, nyckel i läge 1,2, helt av, trycka på lås upp/lås ja ALLT och inget händer.

Ni som lyckats initiera era nycklar, hur blinkar det/ ser det ut efter att nyckeln "hittat" hem?

HILFE BITTE

*BAWORAK*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.