|
|
|
|---|---|
|
Hej Hopp. Nu när våren är här (åtminstone i 08) så har jag en fråga angående AC:n. Så här ligger det till: När jag var ute och körde så drog jag ner tempen på 19,5 c samt att den stod i auto-läge. Det konstiga är att AC:n först blåser in luft som bara den, för att sedan sluta och sen börja igen. Den liksom pulserar i utblåsen men inte någon jämn puls utan det blåser till kraftigt sen blåser det lite........så där håller den på. När den står på c:a 20,5 och uppåt är det inga som helst problem. Kan det vara någon givare eller nåt annat? Tacksam för alla tips/råd. Vh/ Kermit. | |
|
Kupéfiltren? /Per |
|
|
per_j82: Kan filtren verkligen påverka vilken hastighet fläktmotorn väljer att blåsa med i auto-läge? Vh/ Kermit. |
|
Plumber |
Trasigt fläktmotstånd eller illa inställd kilma. |
|
Jag tror definitivt på det där med fläktmotståndet. Jag har haft 3 st e39 med det problemet och alla visade sig vara fläktmotståndet. MVH Tobbe |
|
|
Får låta min Bmw-mek kolla upp fläktmotståndet, ska in på oljeservice snart. Tack för tipset:) Vh/ Kermit |
|
|
Förresten, Baronen83: Hur fungerade din fläkt (eller inte) med det trasiga fläktmotståndet? Var det liknande symtom som på min? Det som är konstigt är att så fort jag ställer upp tempen 1,5 grad så försvinner problemet. Vh/ Kermit. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är nog inget fel på fläktmotsåndet, då borde det vara lika oberonden av temp.inställning. Jag har noterat lite "konstigheter" liknande din på min 540, men jag misstänker att det är mera skit bakom knappen :) dvs jag har inte kommit underfund riktigt vad som händer och hur det är tänkt att det ska funka, det är ju inte samma utgåva på kliman som satt i min 528, så man får väl se vad som händer när det blir riktigt varmt ute. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: Det var det jag funderade på, de måste ju vara likadant oavsett vilken temp som är inställd. Som sagt får be min Mek att kolla lite och se om han hittar nåt konstigt. Vh/ Kermit. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.