|
|
|
|---|---|
|
Jah har problem med min klimatanläggning i min 320 toring 99-a Iblan slår den bara ifrån så hela systemet dör ink fläkt ibland dör displayen men luft sprutar en då, Tycker också att det är taskigt drag i den, ibland går den klockrent, finns det nån givare i själva gassystemet som säger ifrån om det skulle va för lite gas, kan det va därför som hela systemet dör? eller behöver jag byta sturenhet/display? eller någott annat fel? Nån som haft liknande problem ellr kan detta? mvh mrville | |
|
Hade samma problem i vintras. Sök på lite trådar så hittar du flera ideér runt detta. Själv gick jag direkt på att byta en komponent i kretskortet. Var inga större problem, tog en från en kasserad video. Lite rippel att ta ut själva kretskortet men det gick strålande. se länk Länk Att byta hos BMW är nog det enklaste men det kostar ca 3000:- för en utbytes del. Dvs BMW gör enl ovan länk och säljer tillbaka den till nya kunder :o/ |
|
|
Tack för svaret verkar som det är det som e problemet då. Pratade med en skrot och kunde få en beggad styrenhet för 1500 så det blir nog till att köpa den/ är inte så haj på fin elektronik,men tack för hjälpen |
|
|
Provar att byta samma konding men lämnade bort det till en el kille får se om det löser problemet medelar om det funkar... |
|
|
Hur vet man att det är just den som e trasig? |
|
|
Jag har lagat över 10st klimapaneler till e36 och samtliga har haft en dålig lödning av kondingen. Man behöver alltså inte byta själva kondingen vilket verkar vara en vanlig missuppfattningav de mail jag får då ocjh då. Skicka ett mail om du vill ha hjälp. Köp ingen ny det är att kasta pengar i sjön! Det hela handlar om en så bristfällig konstruktion att BMW borde byta ut dem på goodwill! |
|
|
Kan ju lägga till att det inte var dumt att öppna kliman för lite rengöring. Det sitter en liten fläkt i kliman som var i stort behov av rengöring. Kanalen in till fläkten går genom fronten på kliman och jag förstår inte att den lilla motorn inte brunnit. Inte så dumt att lämna bort till någon som håller på med finelektronik, kondensatorer finns med polaritet så det kan vara värt att vända den rätt. Det finns även polaritetsfria kondingar men det är en annan historia. |
|
|
Tack för tippsen jag har gjort rent fläkten och el tele nissen skulle byta den där kondingen så då får jag ju nya lödningar också. Hoppas det funkar meddelar senare.... |
|
|
Bifogade även länken till elkillen och han förstod precis det där med polaritet även om jag hajjar noll he he det blir nog bra... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.