|
|
|
|---|---|
| Hej jag har en e30 320-87 som går ryckigt nu när det blivit varmt ute, hadde samma problem föra sommaren, men gått hur bra som helst nu under vintern, när man kör så skälv bromsar motorn å ibland dör den helt j**** störande föra somaren bytte jag stift mm utan att det vart bätre, snälla nån som vet va det är för fel eller nån som har liknande fel MVH k | |
| ingen som vet? | |
| när den har stått en längre tid krånglar den åxå, ett tag, | |
|
Gissar på något reläaktigt fel, kanske under den svarta plastkåpan till vänster om motorn. Nisse |
|
parolof |
Nisse, vad grundar du den teorin på? |
|
Ja för det första verkar det ju vara alla cylindrar samtidigt som lägger av och fel som bränslepump, igensatta filter, givare, insprutare, databox, tändfördelarlock,tändkablar,tändstift, tändspole brukar inte laga sig själv vid olika årstider. Därför gissar jag på elglapp och detta på grund av att på vintern är det nog torrare luft under huven, eftersom motorn skall ha ungefär samma temperatur året runt. (kallare luft som värms upp till en viss temp. blir torrare än en varmare som värms till samma temp). Detta kanske medför att det blir bättre kontakt mellan oxiderade brytare. Nisse |
|
| Ok tack bytte lmm i går nu dör den inte men går jätte ryckigt när man kör på lite å jämn gas + att den slukade 10 lit på 3 mil, å när den stått ett tag å man startar den går den ej på alla cylindrar å svarar knapt på gasen,, vad är det för skruv som sitter på lmm, å var ställer man in bränslet, MVH// K | |
|
Har du fått tätt runt alla slangar när du bytte lmm-en, för ryckig gång vid liten gas kan vara tjuvluft. Skruven med insex på lmm-en är bara till för att finjustera bränslet på tomgång.Släpper bara lite luft förbi "svängdörren" i lmm-en så den ger lite mindre bränsle. Frågan om var man ställer in bränslet var bra, det skulle jag också villa veta. Gissar på något digitalt i databoxen. Det finns mycket skrivet på forumet om lmm och dess rengöring av kontakter och lättgång så kolla på, sök inlägg. Nisse |
|
| Så va och bytte till en annan lmm i går nu går den som en klocka, tack för alla svar, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.