AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
400

Trassliga centrallåsmotorer

Hej!

Var ute hos bilen i söndags, upptäckte då att ett par av mina centrallåsmotorer strular... bakdörrarna och tanklocket vill inte dra varje gång. Låser man tillräckligt många gånger däremot så fungerar det..

Jag undersökte tanklocksmotorn i somras kommer jag ihåg, jag mätte spänningen som kom ut till motorn (med motorn urkopplad), jag såg då att vid upplåsning kommer en fin puls på 11.8 volt men vid stängning så flimrar det till upp mot 6 volt endast.

Det gick bra i somras att låsa med nyckeln, då drar alla c-låsmotorer (inkl. tanklocket), därmemot via fjärren (carguard 850S) så vill den ibland inte (tanklocket vill aldrig).

Vad skall jag göra härnäst? Känns inte som att det är fel på själva c-låsmotorn, väl? (I så fall, vilken? Det verkar vara 3 som strular)

Mvh
Marcus
To
435
Topgun007
3.23i -84
5.18i -92
5.28i -99
7.30i -89
3.23ti - 97
3.20i -99
Hej!
Plocka ner och smörj! Är alla kablarna hela eller håller de på att gå av. Jag hade själv detta problem och det var lurigt för det syntes inte.

Ulf
Kablaget har jag kontrollerat, ser helt ok ut!
Jag gjorde ju en mätning och just att upplåsningspulsen är stark men inte låsningen gör ju att man funderar på ifall det finns någon motor som strular och förstör för resten av systemet?

Men det är väl bara att plocka ned igen och titta!
Jag fick för mig när jag kollade sist att motornerna sitter fastnitade direkt i bildörren? Jag läste ett inlägg idag där det stod att "det är lätt att byta centrallåsmotor" så jag antar att jag måste uppfattat det helt fel :)

/Marcus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.