AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
742

Gäller BMWs garantier på Alpina

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Gäller BMW's garantier på en Alpina, t ex rostskyddsgarantin? Gissar att Alpina B10 Touring har samma problem med bakluckan som övriga E39 T.

___
//Ulf
cane
Det undrar jag med... men även om de inte gör det kan vi trösta oss med att e39 får gott betyg vad gäller rostskydd, kolla Länk och jämför med Merca E55 AMG - en bil jag funderade på innan jag läste om dess usla rostskydd.
cane,

Man bör också göra en sökning på "rost AND E39"....hur E39 kan få gott betyg hos ViB är ett mirakel, E39 tycks rosta likt 80-talsalfor. Ex: Länk

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

cane, Kalle har helt rätt i att det finns rostproblem men att jämföra med 80-talsalfor är väl att ta i...Bakluckan på Touringen är väl det mest vanliga och här har BMW bytt luckor utan att knysta. Annat klassiskt är innanför lucka vid tanklocket där vatten stannar kvar...

___
//Ulf
cane
OK, e39 är väl inte guds bästa rost barn heller.... men på en bil som gått på tyska vägar så är det iaf inget som jag oroar mig speciellt för. Däremot mercan, den vågar man ju f*n inte köpa! Ex, 5 år gammal bil som gått i södra kalifornien (lika med aldrig snö osv): alla dörrar och baklucka utbytta! Helt bisarrt på en "kvalitetsbil".
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ingen Alpinaägare som vet om dom har rostskyddsgaranti på sina bilar?

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kollade upp detta igår och Alpinor har samma rostskyddsgaranti som vanliga BMW.

___
//Ulf
C3
34
C311
M6 -84

BMWCS #04660
Mercedes köper zinkbelagd plåt från samma leverantör som Ford och det var något fel i tillverkningen som gör att zinkbeläggningen släpper från plåten efter något år.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.