AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.742

Är aez fälgar bra?

Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
hej!

Jag har aldrig haft något större intresse av fälgar mer än att jag tycker att många tum är bra. Men nu när jag satte på sommardäcken på bilen så slog mig tanken på vad det är för fälgar jag kör egentligen.

Läste lite på hemsidan men den är ju inte speciellt objektiv så tänkte höra här istället. Vad är Aez för er, är det en klassisk fälg? Bra kvalite? Eller är det mest en helt oridnär fälg som lämnar de flesta oberörda.
Länk
Hittade inte exakt den modellen jag själv har men den är lik Xylo, men jag antar att det inte är den då det står att den är ny i sortimentet.

Tack på förhand.
Erik
Aez tillhör fälgar med bättre kvalitet såvitt jag vet, kanske inte i BBS klass, men klart mycket bättre än de riktigt billiga märkena.

Fredrik M
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Tack för svaret. Är ju lite kul att veta vad man kör på.
Det hoppas jag verkligen att de är. Jag har beställt 19" AEZ Xylo med eventuell leveranstid vecka 17. Lite surt men det blir nog rätt ok när de väl monteras

///M. Pedersen
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Okej, hoppas du blir nöjd med dom då. Jag e själv vädligt nöjd med mina men som jag skrev längst upp så har jag tidigare (och har väl i viss mån fortfarande) inte någon direkt koll på kvaliten. Men snygga är dom :)
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
På min förra 325a så satt det AEZ fälgar, vinterdäck dock.

Och de var fula och äckliga färgen hade lossnat osv.

Vet dock inte hur de var skötta.

Mvh Öberg
BM
76
BMWLoveer
Opel Vectra OPC -2006
I fall det nu är Xylo liknande fälgar du har så tycker jag personligen att dem är riktigt fina och passar bra till 3-serien både som gammal och ny. Vad jag vet så ska det vara bra kvalite på fälgen och inte några större fel och skador, förutom om man inte tvättar och gör vid dem men så är det väl på de flesta märkena dessutom är det ju många som använder aez fälgar, dem är både fina och används på många olika bilar och då borde det vara hyfsat bra kvalite men dem är nog tåligare än orginalfälgar, M3:ans orginalfälgar gillar jag skarp.

Är det någon som vet hur man får in en [LÄNK] vill veta?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.