|
|
|
|---|---|
|
Nu börjar det dra ihop sig till att köpa sin första bil. Men vad ska jag välja? En BMW 320i eller en 525i? Vad är mest bil för 30-40.000kr? Vad är det för för och nackdelar med en 525 och vad är det för, för med en 320i? Skriv er galna. Jag sitter och biter på naglarna inför att välja bil. Tack på förhand // Fredrik | |
|
De e väl bara å provköra :) Sen jag vet inte, men jag har nån ide om att man inte kan köpa för stor bil, eller ja de kan man ju om man nu skulle köpa nått amerikanskt. Men jag skulle satsa på 525:an. // Anders |
|
|
Du får ju helt klart mest bil för pengarna om du väljer en 525 men den kan ju upplevas lite gubbig i jämförelse med en 3-serie av vissa. Läs denna tråd om du vill veta lite om E34: Länk |
|
|
525 helt klart, inget snack! Du får mer bil för pengarna när du köper E34: * Bättre komfort * Bättre prestanda * Mer utrustning * Högre säkerhet * Högre förbrukning ;-) * Högre skatt ;-) som sagt, mer av allt ;-) De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel. |
|
| Ooops...var ju denna tråd jag menade: Länk | |
| tackar! Men nu när man är på g för att köpa bil så är det ju en sportig sak man vill ha. Tack så mycket för svaren | |
|
JAg skulle köpa 525:an Mycket mer bil för pengarna. Kör en själv frästen ;) |
|
|
En E36 320i är sportigare än en 525. Men 525an är aningen snabbare, betydligt tystare och bekvämare. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
525 utan tvekan. Jag anser att 320 150hk är en ganska menlös modell med driftskostnader som en 325 men prestanda som en 318is. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
| Okej! Men 320in är ju i klass med 520. om du tar en 325 och en 525.. så kanske det blir jämnare. men farsan håller inte med. 320 max eller 525 max.. ingen större motor än det. Men som sagt 525 är dyrare att äga än 320i och det är ju egentligen det som spelar roll.. Sen drar den mer soppa.. men det kanske jämnar ut sig i slutändan med komforten och allt.. Tack för svaren | |
|
Du kommer att bli besviken på motoreffekten i en 320 då kan du lika gärna köpa en 318is. Köp en 325 om det är E36 som lockar, samma motor som i en 525 91-. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.