AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
497

320i 95 el 525i 93 och uppåt?

Nu börjar det dra ihop sig till att köpa sin första bil. Men vad ska jag välja? En BMW 320i eller en 525i? Vad är mest bil för 30-40.000kr? Vad är det för för och nackdelar med en 525 och vad är det för, för med en 320i? Skriv er galna. Jag sitter och biter på naglarna inför att välja bil.

Tack på förhand // Fredrik
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Två helt olika bilar enligt mitt tycke. Jag hade valt en 3 serie helt klart. och såfall en coupe. känns mycket nyare också med 3 serien mot 5 serien i samma års.
IS
86
IScalle
325i -07
tycker att 3serien är grymt mycket snyggare och håller med ste att den ser mordernare ut.
men smaken är ju som baken.
vill du ha stora 6an kan du ju köpa en 325.
Hejhej och vill du ha comfort så slå till på 525 men annars hade jag nog valt 3 serien om jag köper en 5 serie så blir det en 97 och nyare

Bimmer
Vad tycker ni om era E36 modeller då?
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Min första var 320 coupe. tyckte den var helt underbar faktist. Många klagar på att den är för klen och att den var meningslös att göra, Men jag tycker absolut det motsatta. dessutom är det ju 6ans gång i den. och slö tycker jag inte heller den är. speceillt inte när man fått upp farten. då märker man vad 6an gör. Fast det gå ju inte redigt att mäta sig mot 325an.

Vart inne på sedan också flera gånger, men dra slutsatsen att jag tycker Coupen känns mer välbyggd, styvare chassi och det känns. känns sportigare. Men det är ju kanske inte hela världen. Sedanen är inte fel den heller och den har ju andra fördelar. Smaksak beroende vad man vill ha den till.

Finns dock många lik där ute. Men hittar du en redigt vårdad bil så tror jag att du skulle gilla den.
Hej är väldigt nöjd med min lilla räser tycker inte heller att den är så slö och trött som det påstås, men visst 325 eller 328 då märker man skillnad.. men annars är jag helnöjd sen har jag inte varit på så långa turer så att jag kan avgöra hur man tycker comforten är på längre resor men vet att 5 serien är ju långt bättre då det gäller comfort.. men då har ju e36 ett mycket snyggare utseende tycker jag
Lycka till

Bimmer
SpineKracker
Ste:
Om du referar till E36 sedan och coupé har du fel. Sedanen är mer vridstyv än coupén. Jämför du däremot E34 och E36 coupé vet jag inget om detta.
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
SpineKracker: Håller tyvär inte med! Och det ger inte den känslan heller. Något att gå på? Nyfiken isåfall.
Det är det jag har hittat en väldigt fin 320i 1995 för 49k här i stan. Men jag vet inte riktigt hur jag vill ha det heller. Men eftersom alla ni verkar vara nöjda med era så kanske det lutar åt en e36. Tycker dock alla BMW blir snygg med fin lack och stora fälgar :D men det är ju jag det.
IS
86
IScalle
325i -07
groovey:
har ju inte sett bilen du du funderar på men tycker att 49k verkar lite dyrt. hur ser den ut?
Nyskick..
SpineKracker
Ste:
Detta har jag läst i facklitteratur. Kan inte minnas vart men jag vet att jag läst det i biltidning eller liknande samt inlägg på autopower som konfirmerar detta.
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
SpineKracker: Ok! Jag har en hel del om detta. Gamla tidningar om både Coupe Cab o limon. du måste läst fel. och varför bygga en M3a t ex i första hand på Coupen om den är sämre, sökte på forumet. och jag finner inte det motsatta.
Komforten är mycket bättre i en 5:a den går mycket tystare och det känns som att dom lagt lite mer tid på att skruva ihop den.
Det märker man om man kör en beggad E36 mot en E34 eller E39. Den är mer vuxen helt enkelt.

3:an är mer sportig, busigare och piggare. Och framförallt snyggare.

E34 525 går jäkligt bra och den lär ligga helrätt i pris.

Har också för mig att coupen är mycket vridstyvare än sedanen.
Två dörrar mindre gör mycket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.