|
|
|
|---|---|
|
Har funderat på att byta till en större motor i min E34:a... vad är det egentligen som måste bytas ut till starkare grejer vad gäller hjulupphägning, drivning o så? M5 detaljer borde väll passa på en 525:a? o dom ska väll klara litta kraftigare maskineri.. eller?? //Gandsjö | |
| Växellådan får du nog byta i vilket fall som helst då den inte har samma bultmönster. Kardanaxeln, bakaxeln och drivaxlarna håller förmodligen om du inte kör allt för bedrövligt hårt. | |
|
Jo växellådan hade jag räknat me... men borde inte M5:ans bakaxel och drivaxel passa annars?? dom borde ju tåla en del... bakväxlen/diffen borde jag ta från samma bil/modell som motorn eller?? |
|
| Är det nått speciellt man ska göra eller nån man ska kontakta när man lägger större motor i bilen??? för man måste väll typa om den? så den blir godkännd att köra med... | |
| Jag var inne o läste om byte av växellåda från auto till man. då jag har funderat på det me.. verkar som om det är svårt att få igenom den på besikningen om man berättar vad man gjort... Hur blir d då med en motor?? Blir det ett motorbyte på min så kommer jag knappast att kunna dölja d.. Kommer jag då att få stora problem med att typa om den??? | |
|
Det är tyvärr omöjligt att typa om den. Enda chansen är att de inte märker motorbytet på besiktningen. Sök inlägg. tvätta, tvätta, tvätta.... |
|
| Oki... Det är typ 0 chans att jag kan få igenom den utan att det märks med den motor jag tänkt mig.. men kan man inte regga den som ombyggt fordon eller nått... söker o läser inlägg för fullt.. o många kommer igenom SBP utan att bli upptäckta... men jag vill ju få igenom den och köra "lagligt".. vill även kunna få ut försäkring om nått skulle hända... | |
|
Gandsjö >> Det enklaste är nog att sälja din nuvarande bil och köpa en med större motor.. :) E34 är ju inte så farligt dyra numera.. // Erik ---- No real power -just KCR :) |
|
|
Jo d e många som säger det samma.. men envis som jag e så vill jag göra nått eget, tycker om min bil trots att den inte e den finaste just nu... och motorn som jag vill ha i kommer inte ens från en E34... ska sticka o prata med SBP, BMW o så för att se vad jag har för möjligheter... Om det är stört omöjligt så skiter jag i det o kör enbart på styling.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.