|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Nu är det dags för mig och testa på BMW, efter att ha kört en sketen Prelude i ett år så är jag less på framhjulsdrift och vill köra med baken igen. Har varit och kollat på en BMW 320i E36 -92, fanns lite småfix på bilen men såg annars fin och fräsch ut. Lite info om bilen: 4 dörrars sedan 20200 mil på mätarn en lite större rostfläck på höger framskärm, lite större fläck på höger sida mellan baklycktan och kofångaren samt en väldigt liten fläck vid nedre delen där bagageluckan stängs ner (svårt och förklara) Bensinmätaren fungerar inte AC:n fungerar, elspeglar, ABS, servo, ingen färddator, vanliga tygstolar, 16" alu fälgar med sommardäck plåtfälgar med vinterdäck MP3/CD spelare, 12"bas med slutsteg 3 extraljus Original i sig, dimljusen har blivit snodda. Köparen begär 33.000:-. Vad är bilen värd? Tacksam för snabba svar | |
|
Svårt att säga något konkret, men spontant känns 33.000 för mycket för en tidig, skralt utrustad 320 sedan med 20.000 mil, rost och lite smådefekter som ett pris i överkant. E36:orna börjar kommer ner i en vettig nivå, så du bör kunna hitta finare exemplar för snarlika pengar. Dock, om bilen är vad du vill ha och du själv anser att priset är OK så är det ju bara att slå till. Räkna dock med att förlora ett gäng tusenlappar när du säljer den vidare. Spontan värdering: inte en sekin över 30.000 kr. |
|
|
Näe, sa just till flickvännen att mer än 28,000:- ger jag inte för bilen speciellt nu när BMW har släppt en ny 3-serie vilket kommer leda till att e46:an sjunker i pris likaså e36:an. Sen att bilen är 13 år gammal, och har inte mycket till utrustning så är det inte mycket värt. Skulle helst vilja ha en 318i eller is men och hitta en är däremot 10 gånger svårare. Har svårt och ta till med transportmedel eftersom jag sålt Hondan och känner en person som bor 8 mil härifrån. Glömde nämna att det är en import. |
|
bmw,m3 |
Hej! Jag köpte min 320-92 i toppskick (import) 19500mil ej rost 24000kr nybes+nyskatt. så 33 känns lite i överkant med tanke på rosten |
|
Ja vad ska man säga, 24.000:-? Importerade du eller köpte du den i Sverige? Hmm, lär nog inte kunna pruta ner den till 24-25.000:- eller lägre. Förbannat så ska man bo så högt upp där e36:or på annonser är nästan sällsynta (förutom 325:or). |
|
bmw,m3 |
Hej! köpte den i sverige . Hittade den på blocket rkitgt fin helt rostfri dubbla uppsättningar alufäljar 16tums + 17tums som ny inuti. Ända felet på bilen var att veven till takluckan kuggade över + en liten buckla som man såg om man synade den ordentligt. Mvh |
|
Det låter för bra för att vara sant.. Har knappt sett någon e36 som haft ett pris under 30.000:-, snarare, under 35.000:-! Förstår inte hur folk kan ta 35-40.000:- för en 316i utan någon som helst utrustning? Jaja, nå får försöka pruta, i värsta fall får man kanske ge sig på ca 26-27.000? |
|
|
Har du kollat nedre kantens insida av bakluckan? Här brukar E36 rosta rejält. |
|
bmw,m3 |
Hej! De är bara att avakta tills rätt bil för rätt pengar dyker upp, och man får inte vara rädd för att pruta! Den som söker han finner |
|
Näe, kollade bara snabbt igenom men ska göra en bättre kontrol igen på fredag alternativt lördag. Tack för tipset. Ska även lyfta upp bilen och kolla underredet och se ifall om det finns rost. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.