|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en 540ia -93. Har 20000 på mätaren nu. Jag håller på för fullt att kolla upp bilen. allt verkar stämma bra sen importen -98, men är det rimligt att den bara gått 6000 på 5 år i tyskland? den har bara haft 2 ägare i sverige så dom verkar i alla fall varit nöjda. första ägaren hade bilen 2 år, den andra 5 år. Björn | |
|
Nja det beror väl på, vet du vilka som var ägarna i tyskland så är det ju bara att ringa och fråga hur mkt bilen hade gått när de sålde den. De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel. |
|
|
Min 540 hade 18300 mil på mätaren när jag köpte den för 1.5 år sen, har nu kört ca: 2000 mil med den, och den har aldrig strulat. Bästa sättet är nog att provköra och lyssna efter missljud samt att kolla så den växlar som den ska, prova vinter/sportläget på lådan samt kickdown. Verkar vara stryktålig motor i 540:in, min har inte dragit nån olja mellan bytena (2ggr/år) |
|
|
Är din import? |
|
|
Orimligt med så få mil? Nej. Ovanligt med så få mil? Ganska. Gör som Mugge skriver, försök kontakta de gamla ägarna alternativt någon verkstad i Tyskland där bilen servats. ___ //Ulf |
|
|
Japp! Intagen 2001 sen är jag tredje ägaren i Sverige. På första besiktningspappret 2001 står mätaren på ~16300mil så vem vet hur långt den gått i Tyskland. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.